Plataforma YouTube Edu : um olhara partir da recomendação pedagógica
View/ Open
Date
2020Author
Type
Title alternative
YouTube Edu Platform : a look from the pedagogical recommendation
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este artigo tem como objetivo apresentar uma avaliação da recomendação pedagógica da plataforma de vídeos YouTube Edu, que indica vídeos educacionais ao usuário de acordo com o seu perfil. Utilizou-se como metodologia a pesquisa quantitativa, a coleta dos dados foi realizada com professores da educação infantil, ensino médio e superior. A análise descritiva dos resultados evidenciou que, a maioria dos professores considera os vídeos adequados e de boa qualidade, porém não usariam o material em ...
Este artigo tem como objetivo apresentar uma avaliação da recomendação pedagógica da plataforma de vídeos YouTube Edu, que indica vídeos educacionais ao usuário de acordo com o seu perfil. Utilizou-se como metodologia a pesquisa quantitativa, a coleta dos dados foi realizada com professores da educação infantil, ensino médio e superior. A análise descritiva dos resultados evidenciou que, a maioria dos professores considera os vídeos adequados e de boa qualidade, porém não usariam o material em suas disciplinas. As conclusões apontam inconsistências no modelo de recomendação, tendo em vista que, apesar de ser uma plataforma com uma proposta pedagógica, a filtragem de vídeos para reprodução automática de acordo com o perfil do usuário, reporta à plataforma genérica (YouTube), cujo conteúdo não se relaciona à educação. Além disso, os professores consideram que os vídeos não trazem contribuições significativas e por este motivo não se sentiram motivados a se engajarem no canal. ...
Abstract
This article aims to present the evaluation of the pedagogical recommendation of the YouTube Edu video platform, which indicates educational videos to the user according to their profile. The methodology used was the quantitative research, from the evaluation of the pedagogical recommendation of teachers of elementary school, high school and higher education. The descriptive analysis of the results showed that most teachers consider the videos appropriate and of good quality, but would not use ...
This article aims to present the evaluation of the pedagogical recommendation of the YouTube Edu video platform, which indicates educational videos to the user according to their profile. The methodology used was the quantitative research, from the evaluation of the pedagogical recommendation of teachers of elementary school, high school and higher education. The descriptive analysis of the results showed that most teachers consider the videos appropriate and of good quality, but would not use the material in their subjects. The conclusions point to inconsistencies in the recommendation model, considering that, despite being a platform with a pedagogical proposal, the filtering of videos for automatic playback according to the user's profile, reports to the generic platform (YouTube), whose content is not related to education. In addition, teachers consider that the videos do notbring significant contributions and for this reason did not feel motivated to engage in the channel. ...
In
Revista Iberoamericana de Tecnología en Educación y Educación (TE&ET). Universidad Nacional de La Plata, Argentina. Vol. 27 (2020), p. 66-72
Source
Foreign
Collections
-
Journal Articles (40503)Humanities (7005)
This item is licensed under a Creative Commons License