Metrics for the new education : recommendation for constructing PBL indicators
Visualizar/abrir
Data
2022Tipo
Outro título
Métricas para a nova educação : recomendação para a construção de indicadores PBL
Assunto
Abstract
The aim of the present paper is to propose recommendations for the construction of metrics applied to school projects. Hence, a systematic review of the literature, as well as an analysis of the scenario of project management pedagogy applied to high school education at three private schools in the south of Brazil, has been conducted. From the analysis of these two studies, recommendations have been made as for the development of a system of indicators for educational project management based o ...
The aim of the present paper is to propose recommendations for the construction of metrics applied to school projects. Hence, a systematic review of the literature, as well as an analysis of the scenario of project management pedagogy applied to high school education at three private schools in the south of Brazil, has been conducted. From the analysis of these two studies, recommendations have been made as for the development of a system of indicators for educational project management based on three dimensions: (i) maintenance of the Iron Triangle model; (ii) reliability, continuity, and an easily applicable method of measurement; and (iii) adaptability to the specifications of the educational area. As a conclusion, one identifies the need for a further study of the theme, due to the existing knowledge gap concerning the specific indicators for educational projects, since those are not limited just to the pedagogic indicators. ...
Resumo
O objectivo do presente documento é propor recomendações para a construção de métricas aplicadas a projectos escolares. Assim, foi realizada uma revisão sistemática da literatura, bem como uma análise do cenário da pedagogia de gestão de projectos aplicada ao ensino secundário em três escolas privadas no sul do Brasil. A partir da análise destes dois estudos, foram feitas recomendações quanto ao desenvolvimento de um sistema de indicadores para a gestão de projectos educativos baseado em três d ...
O objectivo do presente documento é propor recomendações para a construção de métricas aplicadas a projectos escolares. Assim, foi realizada uma revisão sistemática da literatura, bem como uma análise do cenário da pedagogia de gestão de projectos aplicada ao ensino secundário em três escolas privadas no sul do Brasil. A partir da análise destes dois estudos, foram feitas recomendações quanto ao desenvolvimento de um sistema de indicadores para a gestão de projectos educativos baseado em três dimensões: (i) manutenção do modelo do Triângulo de Ferro; (ii) fiabilidade, continuidade, e um método de medição facilmente aplicável; e (iii) adaptabilidade às especificações da área educacional. Como conclusão, identifica-se a necessidade de um estudo mais aprofundado do tema, devido à lacuna de conhecimento existente relativamente aos indicadores específicos para projectos educativos, uma vez que estes não se limitam apenas aos indicadores pedagógicos. ...
Contido em
Brazilian Journal of Development. Curitiba. Vol. 8, n. 1 (2022), p. 4027-4049
Origem
Nacional
Coleções
-
Artigos de Periódicos (40031)Engenharias (2426)
Este item está licenciado na Creative Commons License