A matemática, as avaliações externas e a construção do índice de Desenvolvimento da Educação Básica (IDEB) brasileiro
Visualizar/abrir
Data
2018Tipo
Outro título
Mathematics, external evaluations and the construction of the Basic Education DevelopmentIndex (IDEB) Brazilia
Assunto
Abstract
This article provides some notes about the external evaluations [ PISA and ProofBrazil ] of the Brazilian basic education, their intersections with Mathematics and the Development Index of Basic Education -IDEB . Seeks to show how mathematics can be a determining factor of the quality of education , therefore, to compose the Test Brazil , proficiency in mathematics is used in the preparation of IDEB , which , according to the Ministry of Education, aims to measure the quality of each school and ...
This article provides some notes about the external evaluations [ PISA and ProofBrazil ] of the Brazilian basic education, their intersections with Mathematics and the Development Index of Basic Education -IDEB . Seeks to show how mathematics can be a determining factor of the quality of education , therefore, to compose the Test Brazil , proficiency in mathematics is used in the preparation of IDEB , which , according to the Ministry of Education, aims to measure the quality of each school and school system . Thus , we seek our analysis of proficiency in mathematics in children and young Brazilians from the PISA 2012 report data and microdata from the National Institute of Research Anísio Teixeira-INEP ...
Resumo
Opresente artigo traz alguns apontamentos acerca das avaliações externas [PISA e Prova Brasil] da Educação Básica brasileira, suas intersecções com a Matemáticae com o Índice de Desenvolvimento da Educação Básica -IDEB. Procura mostrar como a Matemática pode ser um fato determinante de qualidade da educação, pois, ao compor a Prova Brasil, a proficiência em Matemática é utilizada na elaboração do IDEB, que, segundo o Ministério da Educação, visa “medir a qualidade de cada escola e rede de ensin ...
Opresente artigo traz alguns apontamentos acerca das avaliações externas [PISA e Prova Brasil] da Educação Básica brasileira, suas intersecções com a Matemáticae com o Índice de Desenvolvimento da Educação Básica -IDEB. Procura mostrar como a Matemática pode ser um fato determinante de qualidade da educação, pois, ao compor a Prova Brasil, a proficiência em Matemática é utilizada na elaboração do IDEB, que, segundo o Ministério da Educação, visa “medir a qualidade de cada escola e rede de ensino”. Assim, buscamos nossa análise da proficiência em Matemática, de crianças e jovens brasileiros, a partir de dados do relatório do PISA 2012 e dos microdados do Instituto Nacional de Pesquisas Educacionais Anísio Teixeira-INEP. ...
Contido em
Global Knowledge Academics: Madri, 2018. Revista Internacional de Educación y Aprendizaje. Vol. 6, n. 1 (2018), p. 10-18
Origem
Estrangeiro
Coleções
-
Artigos de Periódicos (40229)Ciências Humanas (6907)
Este item está licenciado na Creative Commons License