Redes sociais no ensino de física
View/ Open
Date
2019Author
Advisor
Academic level
Specialization
Title alternative
Poetic analysis through photography : a view of perspective
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
A presente pesquisa tem como objetivo avaliar a prática pedagógica que disponibiliza as redes sociais para disseminar o conhecimento de física em estudantes de um a escola do estado do Rio Grande do Sul. A metodologia teve uma abordagem de pesquisa intervenção. Os dados foram coletados através de questionário oral – para os educandos – e virtual – para os docentes envolvidos. Para a análise de dados foram levantadas questões pertinentes as preferências tecnológicas entre os jovens e os recursos ...
A presente pesquisa tem como objetivo avaliar a prática pedagógica que disponibiliza as redes sociais para disseminar o conhecimento de física em estudantes de um a escola do estado do Rio Grande do Sul. A metodologia teve uma abordagem de pesquisa intervenção. Os dados foram coletados através de questionário oral – para os educandos – e virtual – para os docentes envolvidos. Para a análise de dados foram levantadas questões pertinentes as preferências tecnológicas entre os jovens e os recursos disponibilizados pela escola além de questões de sociais pertinentes aos alunos integrantes da turma analisada. A discussão teórica foi baseada nos conceitos de Paulo Freire e Aline Bona. Conclui-se que a pesquisa mediada, com orientação presencial e EAD, e culminância social são processos significativos para serem inclusos nas aprendizagens de conteúdos de Física para o ensino médio demonstrando consideráveis resultados quanto ao desenvolvimento cognitivo dos alunos sobre os conteúdos pesquisados. ...
Abstract
The present research aims to evaluate the pedagogical practice that makes social networks available to disseminate the knowledge of physics in students of a school in the state of Rio Grande do Sul. The methodology took a research intervention approach. Data were collected through an oral questionnaire - for the students - and virtual - for the teachers involved. For the analysis of data were raised pertinent questions the technological preferences between the young people and the resources mad ...
The present research aims to evaluate the pedagogical practice that makes social networks available to disseminate the knowledge of physics in students of a school in the state of Rio Grande do Sul. The methodology took a research intervention approach. Data were collected through an oral questionnaire - for the students - and virtual - for the teachers involved. For the analysis of data were raised pertinent questions the technological preferences between the young people and the resources made available by the school besides social issues pertinent to the students who are part of the group analyzed. The theoretical discussion was based on the concepts of Paulo Freire and Aline Bona. It is concluded that the mediated research, with face-to-face orientation and EAD, and social culmination are significant processes to be included in the learning of Physics contents for high school demonstrating considerable results regarding the students' cognitive development on the researched contents. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Centro de Estudos Interdisciplinares em Novas Tecnologias da Educação. Curso de Especialização em Mídias na Educação.
Collections
-
Humanities (1951)
This item is licensed under a Creative Commons License
