Crítica à educação na contemporaneidade
View/ Open
Date
2012Advisor
Academic level
Specialization
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O que um aluno tem de saber para ser preenchido pela luz do conhecimento? A escola deve formar para o convívio social, para o mercado de trabalho ou deve se ocupar da formação intelectual? De uma educação primitiva única e igualitária, nos encaminhamos para uma educação excludente, desigual e economicamente hierarquizada, transmitida por um sistema educacional, que com suas pressões e exigências, desumaniza a todos, agrupando-nos como homogêneos, com conteúdos homogêneos buscando os mesmos resu ...
O que um aluno tem de saber para ser preenchido pela luz do conhecimento? A escola deve formar para o convívio social, para o mercado de trabalho ou deve se ocupar da formação intelectual? De uma educação primitiva única e igualitária, nos encaminhamos para uma educação excludente, desigual e economicamente hierarquizada, transmitida por um sistema educacional, que com suas pressões e exigências, desumaniza a todos, agrupando-nos como homogêneos, com conteúdos homogêneos buscando os mesmos resultados. Diante destas questões se apresentam visões pedagógicas modernas, arejadas e livres de desigualdades nos traduzindo perspectivas inovadoras sobre a educação. ...
Abstract
What a student needs to know to be filled with the light of knowledge? Schools must educate for social life, for the labor market or to engage in intellectual training? From a single primitive and egalitarian education, we headed to an education exclusionary, unequal and hierarchical economically, transmitted by an educational system which, through its pressures and demands, dehumanizes everyone, grouping them as homogeneous, with homogeneous content seeking the same results. Faced with these q ...
What a student needs to know to be filled with the light of knowledge? Schools must educate for social life, for the labor market or to engage in intellectual training? From a single primitive and egalitarian education, we headed to an education exclusionary, unequal and hierarchical economically, transmitted by an educational system which, through its pressures and demands, dehumanizes everyone, grouping them as homogeneous, with homogeneous content seeking the same results. Faced with these questions are presented pedagogical visions modern, airy and free from inequalities translating us contemporary perspectives about the education. ...
Institution
Universidade Gama Filho.
Collections
-
External Institution (12)
This item is licensed under a Creative Commons License