Navegação Computação por Assunto "3D"
Resultados 1-20 de 36
-
3D human body processing and automatic measurements
(2023) [Dissertação]Accurate and precise body measurements are crucial for several applications, such as calculating body composition, performing health evaluation, and clothes design. Studies sustain that advances in 3D scanning have become ... -
An expandable walking in place platform
(2021) [Dissertação]The control of locomotion in 3D virtual environments should be an ordinary task, from the user point-of-view. Several navigation metaphors have been explored to control locomotion naturally, such as: real walking, the use ... -
An immersive approach for exploring multiple coordinated 3D visualizations in immersive virtual environments
(2021) [Dissertação]Multiple coordinated views have often been used in visual analytics applications over the years. They are widely and successfully used on 2D displays, but the current multiple 3D visualizations in 2D conventional displays ... -
Árvores BSP semi-ajustáveis
(2005) [Dissertação]A etapa de broad-phase para a detecção de colisão em cenas compostas de n objetos que se movimentam é um problema desafiador, pois enumerar os pares de colisão revela uma complexidade quadrática. Estruturas de dados espaciais ... -
Automatic generation of patient-specific 3D models of organs using an unified deep learning approach
(2020) [Dissertação]Reconstruction of 3D shapes from images using convolutional neural networks (CNN) has become a very studied field in recent years and has demonstrated great performance. Rigid and non-rigid objects have been reconstructed ... -
Avaliação de técnicas de interação egocêntricas em ambientes virtuais
(2002) [Dissertação]Navegação, seleção e manipulação de objetos em ambientes virtuais são baseadas em métodos (técnicas de interação) associados a dispositivos convencionais ou especiais. Existem várias técnicas e dispositivos à disposição ... -
Collaborative 3D interactions and their application on virtual, augmented and mixed reality interfaces
(2018) [Tese]Spatial object manipulation is one of the most common tasks in 3D environments. It is the action of changing position, rotation and scale properties of virtual elements. The intangibility of the virtual requires the use ... -
Criando roadmaps a partir de estados de configuração uniformemente distribuídos
(2007) [Dissertação]A geração de bons movimentos em tempo real para corpos com muitos graus de liberdade ainda é um desafio. Uma quantidade elevada de graus de liberdade aumenta de forma exponencial a quantidade de posições diferentes que um ... -
Dense 3D indoor scene reconstruction from spherical images
(2019) [Tese]Image-based three-dimensional (3D) scene reconstruction approaches have been widely studied by the scientific community, with applications in archaeological and architectural modeling, infrastructure inspection, robot ... -
Descrição da estrutura tridimensional da frente de molhamento na região não-saturada do solo
(2013) [Dissertação]O estudo das propriedades de transporte do meio poroso é um tema importante para muitas áreas como a Ciência do Solo, onde o conhecimento dos processos que envolvem o movimento da água é de fundamental importância para o ... -
Efficient algorithms for process and comunication of multiview videos : contributions to rate control and thread management for 3D-videos
(2017) [Tese]This thesis proposes contributions for the encoding process of multiview videos. Analysis of current multi-view video coding standards is presented, aiming to understand the key challenges of these encoders considering ... -
Evaluating immersive approaches to multidimensional information visualization
(2018) [Dissertação]The use of novel displays and interaction resources to support immersive data visualization and improve the analytical reasoning is a research trend in Information Visualization. In this work, we evaluate the use of HMD-based ... -
Exploring hierarchy, adaptability and 3D in NoCs for the next generation of MPSoCs
(2014) [Tese]The demand for systems with high performance has brought the need to increase the number of cores, emerging the called Multi-Processors System-on-Chip (MPSoCs). Also, with the shrinking feature size in deep-submicron era, ... -
GARTS : um algoritmo genético baseado no método de seleção por torneio restrito adaptativo para o problema de predição de estruras 3D de proteínas
(2016) [Dissertação]Esta tese descreve como o processo de transformação de uma obra pode resultar em outra através dos resultados obtidos com as composições do autor durante o doutoramento: Fênix Alfa; Fênix Beta; Reflexões; Miniatura; Duster, ... -
Grupos de arestas : uma nova abordagem para entender a qualidade da malha gerada pelo Marching Cubes e suas variantes
(2008) [Tese]Este trabalho descreve uma nova visão sobre um dos algoritmos mais importantes da Computação Gráfica, o algoritmo para a poligonização de isosuperfícies Marching Cubes (MC). Esta visão permite o estudo das situações onde ... -
High precision monocular visual odometry
(2018) [Tese]Recovering three-dimensional information from bi-dimensional images is an important problem in computer vision that finds several applications in our society. Robotics, entertainment industry, medical diagnose and prosthesis, ... -
Human path prediction through machine learning trained with 2D video data and estimated 3D pose data
(2019) [Dissertação]The interaction between robots and humans has been advancing at an ever-rising pace. Being aware of not only where humans are but also predict where humans will go and do next is an important feature to have in an assistant ... -
KL-cuts : a new approach for logic synthesis targeting multiple output blocks
(2010) [Dissertação]Esta dissertação introduz o conceito de cortes KL, o que permite controlar tanto o número K de entradas como o número L de saídas em uma região de um circuito. O projeto de um circuito digital pode ser dividido em duas ... -
Modelagem de aparência baseada em biofísica para tecidos do fígado humano
(2019) [Tese]A representação gráfica de tecidos humanos é uma importante demanda para aplicações de áreas como ensino, entretenimento e treinamento médico. Frequentemente, a simulação de tais materiais envolve considerar características ... -
Modelagem e simulação da articulação temporomandibular
(2009) [Tese]A simulação de articulações baseada em anatomia, além de melhorar o realismo de animações do corpo humano na área da computação gráfica, tem se tornado uma importante ferramenta no auxílio ao diagnóstico médico e nas ...