A construção de estados do conhecimento no contexto das pesquisas qualitativas : fundamentos teórico-metodológicos
View/ Open
Date
2023Type
Title alternative
The construction of knowledge states in the context of qualitative research : heoretical-methodological foundations
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Com o diferencial de explorar a prática da metodologia de estados do conhecimento enquanto estratégia na produção de conhecimento, a obra Estado do Conhecimento: Teoria e Prática nos apresenta uma síntese teórico-metodo-lógica de operacionalização desta abordagem frente aos estudos acadêmicos, considerando seu caráter exploratório-investigativo e inventariante-descritivo. A obra mostra-se como um guia para a produção de estudos e pesquisas não apenas para a reflexão e síntese sobre a produção c ...
Com o diferencial de explorar a prática da metodologia de estados do conhecimento enquanto estratégia na produção de conhecimento, a obra Estado do Conhecimento: Teoria e Prática nos apresenta uma síntese teórico-metodo-lógica de operacionalização desta abordagem frente aos estudos acadêmicos, considerando seu caráter exploratório-investigativo e inventariante-descritivo. A obra mostra-se como um guia para a produção de estudos e pesquisas não apenas para a reflexão e síntese sobre a produção científica, mas também a sua contribuição para a presença do novo. ...
Abstract
With the differential of exploring the practice of the methodology of states of knowledge as a strategy in the production of knowledge, the work State of Knowledge: Theory and Practice presents us with a theoretical-methodological synthesis of operationalization of this approach in the face of academic studies, considering its exploratory-investigative and inventory-descriptive. The work is shown as a guide for the production of studies and research, not only for reflection and synthesis on sci ...
With the differential of exploring the practice of the methodology of states of knowledge as a strategy in the production of knowledge, the work State of Knowledge: Theory and Practice presents us with a theoretical-methodological synthesis of operationalization of this approach in the face of academic studies, considering its exploratory-investigative and inventory-descriptive. The work is shown as a guide for the production of studies and research, not only for reflection and synthesis on scientific production, but also its contribution to the presence of the new. ...
In
Educação por escrito. Porto Alegre, RS. Vol. 14, n. 1 (jan./dez. 2023), e-44007, p. 1-6
Source
National
Collections
-
Journal Articles (41045)Humanities (7146)
This item is licensed under a Creative Commons License