Reflexões sobre ensino-aprendizagem em teatro na educação de jovens e adultos(EJA)

View/ Open
Date
2008Author
Type
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Diante do desafio de pensar uma proposta curricular para o ensino-aprendizagem em Teatro por adultos que não visam à profissionalização nessa arte, o grupo de docentes que assina este artigo traçou reflexões que abordam seus referenciais teóricos, suas propostas metodológicas e apresenta também alguns breves relatos de experiências ocorridas no ambiente escolar. Observações empíricas bem como falas da literatura especializada são pontuadas ao longo do texto. Objetiva-se ampliar a ideia da aula ...
Diante do desafio de pensar uma proposta curricular para o ensino-aprendizagem em Teatro por adultos que não visam à profissionalização nessa arte, o grupo de docentes que assina este artigo traçou reflexões que abordam seus referenciais teóricos, suas propostas metodológicas e apresenta também alguns breves relatos de experiências ocorridas no ambiente escolar. Observações empíricas bem como falas da literatura especializada são pontuadas ao longo do texto. Objetiva-se ampliar a ideia da aula de Teatro como uma prática em educação condizente com os tempos e espaços de adultos e jovens reincluídos no contexto escolar. ...
Abstract
In face of a challenge to think in a curricular propose to teach learn theater for adults that don’t want to be a professional in this art, the teaching staff that signs this research traced reflections to approach your theoretical references, your methodological proposes and present some short reports about experiences on a school surrounding. Empiric observations and extracts from specialized literature are punctuated in this text. The objective is to amplify the idea of theater lessons as a ...
In face of a challenge to think in a curricular propose to teach learn theater for adults that don’t want to be a professional in this art, the teaching staff that signs this research traced reflections to approach your theoretical references, your methodological proposes and present some short reports about experiences on a school surrounding. Empiric observations and extracts from specialized literature are punctuated in this text. The objective is to amplify the idea of theater lessons as a practice in an education that goes with time and space of young and adults recredited on a school context. ...
In
Cadernos do Aplicação. Porto Alegre, RS. Vol. 21, n.2 (jul./dez.2008), p.337-355.
Source
National
Collections
-
Journal Articles (41601)Humanities (7243)
This item is licensed under a Creative Commons License
