Treinamento para aceitação de um novo irmão : estudo de caso
View/ Open
Date
1979Type
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Programa desenvolvido com criança de um ano, antes do nascimento do irmão, com vistas à sua preparação para aceitá-lo. Utilizou-se uma boneca a qual recebia toda a atenção da mãe, que a tratava diante do filho como se fosse um nenê. Estes cuidados foram dispensados em algumas sessões de treinamento, com o objetivo de ir, aos poucos, levando o filho a aceitar a divisão do afeto materno, e, posteriormente, a presença de um irmão no lar. Foram realizadas sete sessões de treinamento, no período de ...
Programa desenvolvido com criança de um ano, antes do nascimento do irmão, com vistas à sua preparação para aceitá-lo. Utilizou-se uma boneca a qual recebia toda a atenção da mãe, que a tratava diante do filho como se fosse um nenê. Estes cuidados foram dispensados em algumas sessões de treinamento, com o objetivo de ir, aos poucos, levando o filho a aceitar a divisão do afeto materno, e, posteriormente, a presença de um irmão no lar. Foram realizadas sete sessões de treinamento, no período de aproximadamente um mês. São feitos comentários à reação da criança ao treinamento e ao nascimento do irmão, concluindo-se pela eficiência da técnica utilizada. ...
Abstract
A program developed with an one year old child who was waiting for a sibling, as a preparation to accept the sibling's arrival. For this purpose, a doll was used and received all the mother's attention and was treated as a real baby in front of the child. This special care took place in a few training sessions with the objective of making the child accept the fact that he had to share his mother's affection, and later on, the presence of a real sibling at home. Seven training sessions were orga ...
A program developed with an one year old child who was waiting for a sibling, as a preparation to accept the sibling's arrival. For this purpose, a doll was used and received all the mother's attention and was treated as a real baby in front of the child. This special care took place in a few training sessions with the objective of making the child accept the fact that he had to share his mother's affection, and later on, the presence of a real sibling at home. Seven training sessions were organized during a period of one month. Comments are given concerning the reaction of the child to the training and arrival of sibling, as well as effectiveness of the illustrated technique. ...
In
Educação & realidade. Porto Alegre. Vol. 4, n. 1 (jan./jun. 1979), p. 79-87
Source
National
Collections
-
Journal Articles (34616)Humanities (5838)
This item is licensed under a Creative Commons License
