O papel da discussão em grupo na mudança de atitudes de futuros professores : um estudo exploratório
View/ Open
Date
1979Type
Abstract in Portuguese (Brasil)
Pesquisa com o objetivo de investigar se o método de discussão em grupo promove mudança de atitude em futuros professores, e se a mudança de atitude frente a pessoas (criança, adolescente, adulto, velho) é maior no grupo mais jovem do que no grupo menos jovem. Os resultados mostraram que: a) o grupo menos jovem é o que mais muda de atitude em relação ao ADOLESCENTE, quando comparado ao grupo mais jovem; b) o grupo mais jovem é o que muda mais de atitude em relação ao ADULTO, quando comparado ao ...
Pesquisa com o objetivo de investigar se o método de discussão em grupo promove mudança de atitude em futuros professores, e se a mudança de atitude frente a pessoas (criança, adolescente, adulto, velho) é maior no grupo mais jovem do que no grupo menos jovem. Os resultados mostraram que: a) o grupo menos jovem é o que mais muda de atitude em relação ao ADOLESCENTE, quando comparado ao grupo mais jovem; b) o grupo mais jovem é o que muda mais de atitude em relação ao ADULTO, quando comparado ao grupo menos jovem; c) o grupo mais jovem é o que mais muda de atitude em relação ao VELHO, embora com pequena diferença, quando comparado ao grupo menos jovem. ...
Abstract
lhe purpose of the study was to investigate the effectiveness of group discussion as a method for changing student teachers' attitudes towards children, adolescents and elderly people. The results of the study indicated that (a) the oldest student-teachers changed their attitudes towards the ADOLESCENTS in a higher degree as compared to the youngest group of student-teacher; (b) the youngest group of student-teachers changed their attitudes towards the ADULTS in a higher degree as compared to t ...
lhe purpose of the study was to investigate the effectiveness of group discussion as a method for changing student teachers' attitudes towards children, adolescents and elderly people. The results of the study indicated that (a) the oldest student-teachers changed their attitudes towards the ADOLESCENTS in a higher degree as compared to the youngest group of student-teacher; (b) the youngest group of student-teachers changed their attitudes towards the ADULTS in a higher degree as compared to the oldest group; (c) the youngest group of student-teachers changed their attitudes towards the ELDERLY PEOPLE in a higher degree as compared to the oldest group, however, this difference was very low. ...
In
Educação & realidade. Porto Alegre. Vol. 4, n. 2 (jul./set. 1979), p. 205-224
Source
National
Collections
-
Journal Articles (42018)Humanities (7279)
This item is licensed under a Creative Commons License
