Simulation of the use of porous pavement and infiltration trench in public spaces supporting mobility
dc.contributor.author | Montagna, Talita | pt_BR |
dc.contributor.author | Vieira, Rafaela | pt_BR |
dc.contributor.author | Kaufmann, Vander | pt_BR |
dc.contributor.author | Pinheiro, Adilson | pt_BR |
dc.contributor.author | Michel, Gean Paulo | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2022-01-12T04:36:48Z | pt_BR |
dc.date.issued | 2021 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2179-9067 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10183/233985 | pt_BR |
dc.description.abstract | The use of sustainable techniques to the basic infrastructure of a city is a way of win back public spaces. This study evaluates the impacts of public spaces supporting mobility. We give focus to areas constructed with porous pavement and integrated with infiltration trenches and hydrological processes. The hydrological simulation was performed with a SWAT model. The hydrographic basin has 54.05 km² and the area of excess flows' control is 0.66 km². The peak flow damping was 1.84%, and the surface runoff represented 2.82% of the water depth over the simulated period. We observed a maximum reduction of 7.9% in the height of the water layer for isolated events. We found positive results in the dampening of the peak flow in the basin exhaust and water flow reduction at the superficial runoff. | en |
dc.description.abstract | O uso de técnicas sustentáveis na infraestrutura básica de uma cidade é um modo de reconquistar os espaços públicos. O objetivo deste estudo é avaliar os impactos nos processos hidrológicos dos espaços públicos que apoiam a mobilidade se constituídos por pavimento permeável e integrados a trincheiras de infiltração. A simulação hidrológica foi realizada com o modelo Swat. A bacia hidrográfica possui 54,05 km² e a área com controle dos escoamentos excedentes é de 0,66 km². O amortecimento da vazão de pico foi de 1,84% e do escoamento superficial em 2,82% da altura da lâmina-d’água ao longo do período simulado. Para um evento isolado, observou-se uma redução máxima de 7,9% da altura da lâmina de água. Observaram-se resultados positivos no amortecimento da vazão de pico no exutório da bacia e a redução da lâmina de água do escoamento superficial. | pt_BR |
dc.format.mimetype | application/pdf | pt_BR |
dc.language.iso | eng | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Sustentabilidade em Debate. Brasília, DF. Vol. 12, n. 1 (jan./abr. 201), p. 150-169 | pt_BR |
dc.rights | Open Access | en |
dc.subject | Urban water management | en |
dc.subject | Drenagem urbana | pt_BR |
dc.subject | Pavimentos permeáveis | pt_BR |
dc.subject | Flow control at the source | en |
dc.subject | Impacto ambiental : Avaliação | pt_BR |
dc.subject | Extreme hydrological events | en |
dc.subject | Hydrological modelling | en |
dc.subject | Escoamento superficial | pt_BR |
dc.subject | Modelos hidrológicos | pt_BR |
dc.subject | Velha, Ribeirão da (SC) | pt_BR |
dc.title | Simulation of the use of porous pavement and infiltration trench in public spaces supporting mobility | pt_BR |
dc.title.alternative | Simulação do uso de pavimento permeável e trincheira de infiltração em espaços públicos de mobilidade | pt |
dc.type | Artigo de periódico | pt_BR |
dc.identifier.nrb | 001126689 | pt_BR |
dc.type.origin | Nacional | pt_BR |
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