Aspectos formativos de um curso de licenciatura em educação do campo/ciências da natureza
View/ Open
Date
2021Type
Title alternative
Educativeaspects of adegreecoursein rural education / natural sciences
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este artigo apresenta um estudo de caso sobre um curso de Licenciatura em Educação do Campo / Ciências da Natureza, pertencente a uma universidade pública federal. A investigação abrangeu a estrutura curricular e as práticas formativasdesenvolvidas. Verificou-se que o currículo investigado apresenta espaços significativos destinados aosconhecimentos específicos para o exercício do magistério em escolas do Campo. As respostas dos sujeitos apontam que o curso contribui com uma preparação profissi ...
Este artigo apresenta um estudo de caso sobre um curso de Licenciatura em Educação do Campo / Ciências da Natureza, pertencente a uma universidade pública federal. A investigação abrangeu a estrutura curricular e as práticas formativasdesenvolvidas. Verificou-se que o currículo investigado apresenta espaços significativos destinados aosconhecimentos específicos para o exercício do magistério em escolas do Campo. As respostas dos sujeitos apontam que o curso contribui com uma preparação profissional qualificada para seus egressos, ainda que sua abordagem interdisciplinar tanto seja vista como uma proposta positiva, quanto entendida como um ponto problemático da formação docente proporcionada. ...
Abstract
This article presents a case study about a Degree Coursein Rural Education/NaturalSciences,belonging to a publicfederal university.The investigation covered the curricular structure and the training practicesdeveloped. It was found that the investigated curriculum presents significant spaces destined to specific knowledge for the exercise of teaching in the rural schools. The subjects' responses indicate that the course contributes to a qualified professional preparation for their graduates,eve ...
This article presents a case study about a Degree Coursein Rural Education/NaturalSciences,belonging to a publicfederal university.The investigation covered the curricular structure and the training practicesdeveloped. It was found that the investigated curriculum presents significant spaces destined to specific knowledge for the exercise of teaching in the rural schools. The subjects' responses indicate that the course contributes to a qualified professional preparation for their graduates,even though itsinterdisciplinary approach is bothseen as a positive proposal and understood as a problematic point in the teacher education provided. ...
In
Debates em educação. Alagoas. Vol. 13, n. 32 (maio/ago. 2021), p. 170-193
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40281)Humanities (6919)
This item is licensed under a Creative Commons License