Conceito, naming e identidade visual da marca Barbatana
View/ Open
Date
2020Author
Advisor
Academic level
Specialization
Title alternative
Concept, naming and visual identity for a brand Barbatana
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este trabalho tem como objetivo criar o conceito, o nome e a identidade visual da marca Barbatana. A marca é de propriedade da autora do trabalho e de seu esposo. No presente momento, a marca comercializará produtos com estampas autorais. Os produtos serão destinados para os fãs de veículos antigos. Neste trabalho será apresentado o relato da criação do propósito da marca, o processo criativo do design do logotipo e a identidade visual. Para fins de entrega, será mostrado um Manual de Identidad ...
Este trabalho tem como objetivo criar o conceito, o nome e a identidade visual da marca Barbatana. A marca é de propriedade da autora do trabalho e de seu esposo. No presente momento, a marca comercializará produtos com estampas autorais. Os produtos serão destinados para os fãs de veículos antigos. Neste trabalho será apresentado o relato da criação do propósito da marca, o processo criativo do design do logotipo e a identidade visual. Para fins de entrega, será mostrado um Manual de Identidade Visual – MIV e, como complemento ao trabalho, serão apresentados também alguns processos criativos feitos para a construção das estampas, que complementam a apresentação da identidade. A marca já está ativa e comercializando produtos. ...
Abstract
This work aims to create the concept, name and visual identity of a Barbatana brand. The brand is owned by the author of the work and her husband. At the moment, the brand will sell products with copyright prints. The products will be destined for fans of old vehicles. In this work we will present the account of the creation of the brand purpose, the creative process of the logo design and the visual identity. For delivery purposes, a Visual Identity Manual - MIV will be shown and, as a complem ...
This work aims to create the concept, name and visual identity of a Barbatana brand. The brand is owned by the author of the work and her husband. At the moment, the brand will sell products with copyright prints. The products will be destined for fans of old vehicles. In this work we will present the account of the creation of the brand purpose, the creative process of the logo design and the visual identity. For delivery purposes, a Visual Identity Manual - MIV will be shown and, as a complement to the work, some creative processes made for the construction of the prints will also be presented, that complemente the identity presentation. The brand is already active and selling products. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Faculdade de Arquitetura. Curso de Especialização em Design Gráfico.
Collections
-
Applied and Social Sciences (3537)
This item is licensed under a Creative Commons License