Em torno à fragilidade : reflexões sobre três processos composicionais
View/ Open
Date
2020Author
Advisor
Academic level
Master
Type
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este trabalho engloba partituras, gravações e memorial do processo de composição de três peças escritas entre 2018 e 2019, durante o curso de mestrado em composição musical, no Programa de Pós-graduação em Música da Universidade Federal do Rio Grande do Sul: Harloom, para piano, violino e violoncelo; Per Se, para violino e viola; Brin, para contrabaixo solo. As reflexões apresentadas assumem a compreensão de fragilidade em música como premissa estética, fundamentada principalmente em Nomi Epste ...
Este trabalho engloba partituras, gravações e memorial do processo de composição de três peças escritas entre 2018 e 2019, durante o curso de mestrado em composição musical, no Programa de Pós-graduação em Música da Universidade Federal do Rio Grande do Sul: Harloom, para piano, violino e violoncelo; Per Se, para violino e viola; Brin, para contrabaixo solo. As reflexões apresentadas assumem a compreensão de fragilidade em música como premissa estética, fundamentada principalmente em Nomi Epstein (2017). Na análise das obras, evidenciam-se aspectos composicionais que tangem ideias sobre fragilidade em música e com elas dialogam. ...
Abstract
This work consists of scores, recordings and paper of the compositional processes from three pieces written between 2018 and 2019, during the master’s in composition course in the Music Post-graduation Program of the Federal University of Rio Grande do Sul: Harloom, for piano, violin and cello; Per Se, for violin and viola; and Brin, for solo double bass. The reflections throughout this memorial start from the understanding of fragility in music as an aesthetic premise based primarily on Nomi E ...
This work consists of scores, recordings and paper of the compositional processes from three pieces written between 2018 and 2019, during the master’s in composition course in the Music Post-graduation Program of the Federal University of Rio Grande do Sul: Harloom, for piano, violin and cello; Per Se, for violin and viola; and Brin, for solo double bass. The reflections throughout this memorial start from the understanding of fragility in music as an aesthetic premise based primarily on Nomi Epstein (2017), trying to show in the analysis of the works, compositional aspects that touch and dialogue with ideas about fragility in music. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Artes. Programa de Pós-Graduação em Música.
Collections
-
Music (414)
This item is licensed under a Creative Commons License