Crime and punishment in classroom : a Game-Theoretic approach for student cheating
Fecha
2017Materia
Abstract
We provide the microeconomic foundations of cheating in classroom through a static game with complete information. Our setting is composed by two students, who must choose whether or not to cheat, and a professor, who must choose how much effort to exert in trying to catch dishonest students. Our findings support the determinants of cheating found by the empirical literature, mainly those related to the penalty’s level. It is also emphasized the importance of professors being well-motivated (wi ...
We provide the microeconomic foundations of cheating in classroom through a static game with complete information. Our setting is composed by two students, who must choose whether or not to cheat, and a professor, who must choose how much effort to exert in trying to catch dishonest students. Our findings support the determinants of cheating found by the empirical literature, mainly those related to the penalty’s level. It is also emphasized the importance of professors being well-motivated (with low disutility of effort) and worried about fairness in classroom. The several extensions of the baseline model reinforce the importance of the cost-benefit analysis to understand dishonest behavior in classroom. Finally, by relaxing the complete information assumption, we discuss the role of students’ uncertainty about the professor’s type and how low effort professors can send signals to create incentives for honest behavior. ...
Resumo
Apresentamos os microfundamentos da “cola” em sala de aula através de um jogo estático de informação completa. Nossa estrutura é composta por dois alunos, os quais devem escolher se colam ou não, e um professor, o qual deve decidir o quanto de esforço empregará para tentar detectar alunos desonestos. Nossos resultados corroboram com os determinantes de cola encontrados pela literatura empírica, principalmente aqueles relacionados com a severidade da punição. Também é enfatizado a importância de ...
Apresentamos os microfundamentos da “cola” em sala de aula através de um jogo estático de informação completa. Nossa estrutura é composta por dois alunos, os quais devem escolher se colam ou não, e um professor, o qual deve decidir o quanto de esforço empregará para tentar detectar alunos desonestos. Nossos resultados corroboram com os determinantes de cola encontrados pela literatura empírica, principalmente aqueles relacionados com a severidade da punição. Também é enfatizado a importância de professores serem bem motivados (com baixa desutilidade do esforço) e preocupados com justiça em sala de aula. As várias extensões do modelo base reforçam a importância da análise custo-benefício para entender comportamento desonesto em sala de aula. Por fim, ao relaxar a hipótese de informação completa, discutimos o papel da incerteza dos alunos sobre o tipo do professor, e como professores pouco esforçados podem enviar sinais para criar incentivos ao comportamento honesto. ...
En
Revista brasileira de economia. Rio de Janeiro. Vol. 71, n. 1 (jan./mar. 2017), p. 43-65
Origen
Nacional
Colecciones
-
Artículos de Periódicos (40281)Ciencias Sociales Aplicadas (4125)
Este ítem está licenciado en la Creative Commons License