Produção escrita em sala de aula de alfabetização : estratégias didáticas em torno do texto e contribuições às aprendizagens das crianças

View/ Open
Date
2018Type
Title alternative
Written production in the literacy classroom : didactic strategies upon the text and contributions to children’s learning
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O processo de produção escrita em sala de aula de alfabetização, aliado ao desenvolvimento de estratégias didáticas em torno do texto, pode oportunizar aprendizagens de leitura, escrita e oralidade às crianças. Este artigo apresenta parte de uma pesquisa realizada acerca desse tema, visando demonstrar, através do estabelecimento de relações entre as propostas pedagógicas, estratégias didáticas e o campo conceitual do Interacionismo Linguístico, como tais aprendizagens produziram algumas marcas ...
O processo de produção escrita em sala de aula de alfabetização, aliado ao desenvolvimento de estratégias didáticas em torno do texto, pode oportunizar aprendizagens de leitura, escrita e oralidade às crianças. Este artigo apresenta parte de uma pesquisa realizada acerca desse tema, visando demonstrar, através do estabelecimento de relações entre as propostas pedagógicas, estratégias didáticas e o campo conceitual do Interacionismo Linguístico, como tais aprendizagens produziram algumas marcas textuais nos escritos das crianças de uma sala de aula de alfabetização de um 2º ano da rede municipal de Porto Alegre. ...
Abstract
The written production process in the literacy classroom, combined with the development of didactic strategies upon the text, may provide children reading, writing and oral learning. This article presents part of a research developed in relation to this subject with the intent to demonstrate, through the establishment of relationships between the pedagogical proposals, didactic strategies and the conceptual field of the Interactionist Theory of Language Acquisition, how such learning generated ...
The written production process in the literacy classroom, combined with the development of didactic strategies upon the text, may provide children reading, writing and oral learning. This article presents part of a research developed in relation to this subject with the intent to demonstrate, through the establishment of relationships between the pedagogical proposals, didactic strategies and the conceptual field of the Interactionist Theory of Language Acquisition, how such learning generated textual marks in the writings of the children of a second year literacy classroom of a public municipal school of Porto Alegre. ...
In
Textura : revista de letras e história. Vol. 20, n. 43 (maio/ago. 2018), p. 151-171
Source
National
Collections
-
Journal Articles (37217)Humanities (6404)
This item is licensed under a Creative Commons License
