Obtenção da resposta dinâmica de uma motocicleta trafegando em diferentes perfis de pista

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2018Author
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Obtaining the dynamic response of a motorcycle traveling in different track profiles
Abstract in Portuguese
O trabalho consiste na obtenção da resposta dinâmica de um sistema de 4 GDL através da resolução da equação diferencial de movimento pelo Método de Newmark. O objeto de estudo é uma motocicleta trafegando a velocidade constante, sujeita a excitações aleatórias de diferentes perfis de pistas, que podem ser determinados através da Norma ISO 8608 (1995) no domínio frequência e posteriormente transformados para o domínio do tempo através do Método de Shinozuka e Jan (1972). A metodologia de análise ...
O trabalho consiste na obtenção da resposta dinâmica de um sistema de 4 GDL através da resolução da equação diferencial de movimento pelo Método de Newmark. O objeto de estudo é uma motocicleta trafegando a velocidade constante, sujeita a excitações aleatórias de diferentes perfis de pistas, que podem ser determinados através da Norma ISO 8608 (1995) no domínio frequência e posteriormente transformados para o domínio do tempo através do Método de Shinozuka e Jan (1972). A metodologia de análise será numérica com o auxílio do software MATLAB®. ...
Abstract
The work consists in obtaining the dynamic response of a system of 4 DOF through the resolution of the differential equation of motion by the Newmark Method. The object of study is a motorcycle traveling at constant speed, subject to random excitations of different track profiles, which can be determined through the ISO 8608 (1995) in the frequency domain and later transformed into the time domain by the Shinozuka and Jan Method (1972). The analysis methodology will be numerical with the aid of ...
The work consists in obtaining the dynamic response of a system of 4 DOF through the resolution of the differential equation of motion by the Newmark Method. The object of study is a motorcycle traveling at constant speed, subject to random excitations of different track profiles, which can be determined through the ISO 8608 (1995) in the frequency domain and later transformed into the time domain by the Shinozuka and Jan Method (1972). The analysis methodology will be numerical with the aid of MATLAB® software. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Escola de Engenharia. Curso de Engenharia Mecânica.
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