Abordando o luto na escola : experiência em comunidade em situação de vulnerabilidade no sul do Brasil
View/ Open
Date
2017Type
Title alternative
Addressing grief in school : experiment in community in a vulnerable situation in southern Brazil
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O objetivo deste artigo é discutir uma ação de promoção em saúde desenvolvida no âmbito do Programa de Saúde na Escola abordando a temática luto e morte. Trata-se de um relato de experiência. A ação foi desencadeada por solicitação da escola, diante da situação de perda de uma professora. A revisão da literatura indicou a oportunidade do trabalho deste tema com jovens em situação de vulnerabilidade. Foram realizadas oficinas em sala de aula, com desenvolvimento de dinâmica que visou à expressão ...
O objetivo deste artigo é discutir uma ação de promoção em saúde desenvolvida no âmbito do Programa de Saúde na Escola abordando a temática luto e morte. Trata-se de um relato de experiência. A ação foi desencadeada por solicitação da escola, diante da situação de perda de uma professora. A revisão da literatura indicou a oportunidade do trabalho deste tema com jovens em situação de vulnerabilidade. Foram realizadas oficinas em sala de aula, com desenvolvimento de dinâmica que visou à expressão de sentimentos perante a situação vivenciada na escola ou na sua vida. A experiência mostrou que a escola é um espaço no qual este processo pode ser compartilhado e explicitado. ...
Abstract
The purpose of this article is to discuss health promotion program developed under the Health Program at the School addressing the theme mourning and death. This is an experience report. The action was triggered by school request, opposite one loss situation teachers. The literature review indicated the opportunity of working this issue with young people in vulnerable situations. Workshops were held in the classroom, with development momentum that aimed at the expression of feelings towards the ...
The purpose of this article is to discuss health promotion program developed under the Health Program at the School addressing the theme mourning and death. This is an experience report. The action was triggered by school request, opposite one loss situation teachers. The literature review indicated the opportunity of working this issue with young people in vulnerable situations. Workshops were held in the classroom, with development momentum that aimed at the expression of feelings towards the situation experienced at school or in your life. Experience has shown that the school is a space where this process can be shared and explained. ...
In
Revista contexto & saúde: revista do Departamento de Ciências da Saúde. Ijui. Vol. 17, n. 33 (2017), p. 183-199
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39766)Health Sciences (10628)
This item is licensed under a Creative Commons License