Jogos digitais matemáticos : uma experiência com alunos do 4º ano do Ensino Fundamental
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2015Advisor
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Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O presente trabalho teve uma abordagem qualitativa e apresenta o relato de experiência da utilização de três jogos digitais matemáticos em uma turma de 4º ano do ensino fundamental da Escola Municipal Barão de Santo Ângelo Balneário Pinhal. O propósito da pesquisa foi observar em um grupo focal se os jogos Mathematical Game, Basquete do Ben 10 e Calculadora Quebrada escolhidos para a experiência paralela aos conteúdos de adição e subtração trabalhados em sala de aula, durante um período de dez ...
O presente trabalho teve uma abordagem qualitativa e apresenta o relato de experiência da utilização de três jogos digitais matemáticos em uma turma de 4º ano do ensino fundamental da Escola Municipal Barão de Santo Ângelo Balneário Pinhal. O propósito da pesquisa foi observar em um grupo focal se os jogos Mathematical Game, Basquete do Ben 10 e Calculadora Quebrada escolhidos para a experiência paralela aos conteúdos de adição e subtração trabalhados em sala de aula, durante um período de dez aulas com duração de cinquenta minutos otimizaram a assimilação destes conteúdos. Como resultado obtivemos que o nível de eficiência dos jogos no auxílio da aprendizagem do conteúdo contribui de forma positiva possibilitando aos alunos um melhor entendimento do conteúdo de adição e subtração. ...
Abstract
This study was a qualitative approach and presents the experience report using three mathematical digital games in a 4th grade class of elementary school of the School of Santo Baron Angelo Pinhal. The purpose of the research was to observe in a focus group if the Mathematical Game games, Well Basketball 10 and Calculator Quebrada chosen for the parallel experience to the contents of addition and subtraction worked in the classroom, during a period of ten classes with fifty duration minute opti ...
This study was a qualitative approach and presents the experience report using three mathematical digital games in a 4th grade class of elementary school of the School of Santo Baron Angelo Pinhal. The purpose of the research was to observe in a focus group if the Mathematical Game games, Well Basketball 10 and Calculator Quebrada chosen for the parallel experience to the contents of addition and subtraction worked in the classroom, during a period of ten classes with fifty duration minute optimized the assimilation of this content. As a result we obtained that the game level of efficiency in supporting the learning content contributes positively enabling students to a better understanding of the content of addition and subtraction. According to Nascimento, the aid is in the contents of the educational gains among many others that games can offer to education and it is up to students the task of seeking the knowledge to be able to provide this more enjoyable way to learn. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Faculdade de Educação. Curso de Especialização em Mídias na Educação.
Collections
-
Humanities (1949)
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