Diários de classe : o registro como fonte de pesquisa
View/ Open
Date
2013Author
Advisor
Academic level
Specialization
Abstract in Portuguese (Brasil)
O presente estudo visa analisar os registros constantes nos diários de classe de eixos temáticos desenvolvidos no curso de Técnico em Registros e Informações em Saúde do Centro de Educação Tecnológica e Pesquisa em Saúde. Tem como objetivo verificar se as mudanças registradas nos diários de classe dialogam com o plano do referido curso e se essas correspondem à temática principal da formação. Trago uma pequena retrospectiva histórica dos atores envolvidos: Escola GHC e IFRS, buscando identifica ...
O presente estudo visa analisar os registros constantes nos diários de classe de eixos temáticos desenvolvidos no curso de Técnico em Registros e Informações em Saúde do Centro de Educação Tecnológica e Pesquisa em Saúde. Tem como objetivo verificar se as mudanças registradas nos diários de classe dialogam com o plano do referido curso e se essas correspondem à temática principal da formação. Trago uma pequena retrospectiva histórica dos atores envolvidos: Escola GHC e IFRS, buscando identificar as origens do curso em questão, usando como referências as ideias de Klein e Barroso (2006) e Ministério da Saúde (2009). Para trazer e discutir a importância dos registros em diários de classe, utilizei como referências os autores Weffort (1996), Zabalza (2002, 2003, 2004), Merli e Stangherlim (2013), Rodrigues, Corrêa e Carvalho (2010). Na metodologia escolhida – análise documental -, trouxe aporte teórico de Abreu (2006), Flores (1994), Calado e Ferreira (2004) que propiciaram realizar as discussões pertinentes ao tema. ...
Abstract
This study aims to analyze the records contained in the daily class themes developed in the course of Records and Information Technician at the Center for Technical Education and Research Health Health has to verify if the changes recorded in daily dialogue with class the plane of said course and these correspond to the main theme of the training. Bring a small historical retrospective of the actors involved: School GHC and IFRS in order to identify the origins of the course in question, using ...
This study aims to analyze the records contained in the daily class themes developed in the course of Records and Information Technician at the Center for Technical Education and Research Health Health has to verify if the changes recorded in daily dialogue with class the plane of said course and these correspond to the main theme of the training. Bring a small historical retrospective of the actors involved: School GHC and IFRS in order to identify the origins of the course in question, using as references the ideas of Klein and Barroso (2006) and Ministry of Health (2009). To bring and discuss the importance of daily records in class, I used as references the Weffort (1996), Zabalza (2002, 2003, 2004), and Stangherlim Merli (2013), Rodrigues Corrêa and Carvalho (2010) authors. The methodology chosen - document analysis - has brought theoretical contribution of 7 Abreu (2006), Flowers (1994), Draft and Ferreira (2004) that provided relevant to the topic make discussions. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Faculdade de Educação. Curso de especialização em formação integrada multiprofissional em educação e ensino da saúde.
Collections
-
Humanities (1949)
This item is licensed under a Creative Commons License