Ensino médio EJA : escola, currículo, juventude
View/ Open
Date
2014Type
Title alternative
Secondary education for adolescents and adults : school, curriculum, youth
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O presente estudo abordou relações constituídas entre o trabalho pedagógico proposto junto a alunos que cursam o Ensino Médio EJA Noturno e sua identidade cultural. Pretendeu-se melhor compreender o significado de uma educação que percebe o aluno para além da realidade de sala de aula, considerando as culturas que estão em jogo na escola. Este trabalho buscou refletir sobre singularidades dos alunos e dos profissionais da educação, identificando as relações e contradições que cruzam o espaço es ...
O presente estudo abordou relações constituídas entre o trabalho pedagógico proposto junto a alunos que cursam o Ensino Médio EJA Noturno e sua identidade cultural. Pretendeu-se melhor compreender o significado de uma educação que percebe o aluno para além da realidade de sala de aula, considerando as culturas que estão em jogo na escola. Este trabalho buscou refletir sobre singularidades dos alunos e dos profissionais da educação, identificando as relações e contradições que cruzam o espaço escolar através do discurso, como espaço de democratização juvenil enquanto prática. ...
Abstract
The present study examined the constituted relations between the proposed pedagogical work along with students which attend the Secondary Education for Adolescents and Adults, during the evening and their cultural identities. It is intended to better understand the meaning of an education that perceives the student beyond classroom reality, taking into consideration the range of cultures that are at stake at the school. This research sought to reflect the students and educational professionals’ ...
The present study examined the constituted relations between the proposed pedagogical work along with students which attend the Secondary Education for Adolescents and Adults, during the evening and their cultural identities. It is intended to better understand the meaning of an education that perceives the student beyond classroom reality, taking into consideration the range of cultures that are at stake at the school. This research sought to reflect the students and educational professionals’ singularities, identifying relationships and contradictions that cross the school space through discourse as juvenile democratization as practice. ...
In
La Salle : revista de educação, ciência e cultura. Canoas, RS. Vol. 19, n. 2 (2014), p. 25-48
Source
National
Collections
-
Journal Articles (41085)Humanities (7147)
This item is licensed under a Creative Commons License