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dc.contributor.authorFriedrich, Roberta Roggiapt_BR
dc.contributor.authorPolet, Jéssica Pintopt_BR
dc.contributor.authorSchuch, Ilainept_BR
dc.contributor.authorWagner, Mario Bernardespt_BR
dc.date.accessioned2015-01-22T02:14:22Zpt_BR
dc.date.issued2014pt_BR
dc.identifier.issn0021-7557pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/109144pt_BR
dc.description.abstractObjective: to evaluate the effects of intervention program strategies on the time spent on activities such as watching television, playing videogames, and using the computer among school children. Sources: a search for randomized controlled trials available in the literature was performed in the following electronic databases: PubMed, Lilacs, Embase, Scopus, Web of Science, and Cochrane Library using the following Keywords randomized controlled trial, intervention studies, sedentary lifestyle, screen time, and school. A summary measure based on the standardized mean difference was used with a 95% confidence interval. Data synthesis: a total of 1,552 studies were identified, of which 16 were included in the meta-analysis. The interventions in the randomized controlled trials (n = 8,785) showed a significant effect in reducing screen time, with a standardized mean difference (random effect) of: −0.25 (−0.37, −0.13), p < 0.01. Conclusion: interventions have demonstrated the positive effects of the decrease of screentime among schoolchildren.en
dc.description.abstractObjetivo: avaliar os efeitos das estratégias dos programas de intervenção sobre o tempo dedicado a atividades como assistir à televisão, jogar videogame e usar computador em escolares. Fonte dos dados: foi realizada busca de estudos controlados randomizados, disponíveis nas bases de dados eletrônicas PubMed, Lilacs, Embase, Scopus, Web of Science e Cochrane Library, com os descritores: randomized controlled trial, intervention studies, sedentary lifestyle, screen time e school. Medida de sumário baseada na diferença das médias padronizadas foi usada com intervalo de confiança de 95%. Síntese dos dados: foram identificados 1.552 estudos, dos quais 16 foram incluídos na metaanálise. As intervenções nos estudos controlados randomizados (n = 8.785) apresentaram efeito significativo na redução do tempo em frente à tela, com diferença das médias padronizadas (efeito randômico): −0,25 (−0,37; −0,13), p < 0,01. Conclusão: as intervenções mostraram efeitos positivos na redução do tempo em frente à tela em escolares.pt_BR
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoengpt_BR
dc.relation.ispartofJornal de pediatria. Rio de Janeiro. Vol. 90, no. 3 (maio/jun. 2014), p. 232-241.pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectCriançapt_BR
dc.subjectChilden
dc.subjectAdolescentept_BR
dc.subjectAdolescenten
dc.subjectSaúde do estudantept_BR
dc.subjectSchool healthen
dc.subjectSedentary lifestyleen
dc.subjectEstilo de vida sedentáriopt_BR
dc.titleEffect of intervention programs in schools to reduce screen time : a meta-analysispt_BR
dc.title.alternativeEfeito dos programas de intervenção no âmbito escolar para reduzir o tempo gasto em frente a telas : uma meta-análisept
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb000945892pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


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