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Effect of intervention programs in schools to reduce screen time : a meta-analysis
dc.contributor.author | Friedrich, Roberta Roggia | pt_BR |
dc.contributor.author | Polet, Jéssica Pinto | pt_BR |
dc.contributor.author | Schuch, Ilaine | pt_BR |
dc.contributor.author | Wagner, Mario Bernardes | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2015-01-22T02:14:22Z | pt_BR |
dc.date.issued | 2014 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 0021-7557 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10183/109144 | pt_BR |
dc.description.abstract | Objective: to evaluate the effects of intervention program strategies on the time spent on activities such as watching television, playing videogames, and using the computer among school children. Sources: a search for randomized controlled trials available in the literature was performed in the following electronic databases: PubMed, Lilacs, Embase, Scopus, Web of Science, and Cochrane Library using the following Keywords randomized controlled trial, intervention studies, sedentary lifestyle, screen time, and school. A summary measure based on the standardized mean difference was used with a 95% confidence interval. Data synthesis: a total of 1,552 studies were identified, of which 16 were included in the meta-analysis. The interventions in the randomized controlled trials (n = 8,785) showed a significant effect in reducing screen time, with a standardized mean difference (random effect) of: −0.25 (−0.37, −0.13), p < 0.01. Conclusion: interventions have demonstrated the positive effects of the decrease of screentime among schoolchildren. | en |
dc.description.abstract | Objetivo: avaliar os efeitos das estratégias dos programas de intervenção sobre o tempo dedicado a atividades como assistir à televisão, jogar videogame e usar computador em escolares. Fonte dos dados: foi realizada busca de estudos controlados randomizados, disponíveis nas bases de dados eletrônicas PubMed, Lilacs, Embase, Scopus, Web of Science e Cochrane Library, com os descritores: randomized controlled trial, intervention studies, sedentary lifestyle, screen time e school. Medida de sumário baseada na diferença das médias padronizadas foi usada com intervalo de confiança de 95%. Síntese dos dados: foram identificados 1.552 estudos, dos quais 16 foram incluídos na metaanálise. As intervenções nos estudos controlados randomizados (n = 8.785) apresentaram efeito significativo na redução do tempo em frente à tela, com diferença das médias padronizadas (efeito randômico): −0,25 (−0,37; −0,13), p < 0,01. Conclusão: as intervenções mostraram efeitos positivos na redução do tempo em frente à tela em escolares. | pt_BR |
dc.format.mimetype | application/pdf | pt_BR |
dc.language.iso | eng | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Jornal de pediatria. Rio de Janeiro. Vol. 90, no. 3 (maio/jun. 2014), p. 232-241. | pt_BR |
dc.rights | Open Access | en |
dc.subject | Criança | pt_BR |
dc.subject | Child | en |
dc.subject | Adolescente | pt_BR |
dc.subject | Adolescent | en |
dc.subject | Saúde do estudante | pt_BR |
dc.subject | School health | en |
dc.subject | Sedentary lifestyle | en |
dc.subject | Estilo de vida sedentário | pt_BR |
dc.title | Effect of intervention programs in schools to reduce screen time : a meta-analysis | pt_BR |
dc.title.alternative | Efeito dos programas de intervenção no âmbito escolar para reduzir o tempo gasto em frente a telas : uma meta-análise | pt |
dc.type | Artigo de periódico | pt_BR |
dc.identifier.nrb | 000945892 | pt_BR |
dc.type.origin | Nacional | pt_BR |
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