A promoção do consumo sustentável por um movimento de transição

View/ Open
Date
2014Type
Title alternative
Promoting sustainable consumption by a movement of transition
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Considerando a necessidade de um processo contínuo e sistêmico de mudança – ‘transições’ – em busca de um novo contexto rumo à sustentabilidade, o objetivo deste artigo é compreender como a transição para a sustentabilidade, em meio a um contexto de crise, pode auxiliar para a promoção do consumo sustentável. A partir de um ensaio teórico, busca-se aproximar duas abordagens que podem ser entendidas como complementares e emergentes direcionadas para uma nova dinâmica social. Para tanto, a discus ...
Considerando a necessidade de um processo contínuo e sistêmico de mudança – ‘transições’ – em busca de um novo contexto rumo à sustentabilidade, o objetivo deste artigo é compreender como a transição para a sustentabilidade, em meio a um contexto de crise, pode auxiliar para a promoção do consumo sustentável. A partir de um ensaio teórico, busca-se aproximar duas abordagens que podem ser entendidas como complementares e emergentes direcionadas para uma nova dinâmica social. Para tanto, a discussão apresentada destaca que por meio de ações multi atores, a partir de uma perspectiva multi níveis, é possível a institucionalização de práticas responsáveis direcionadas a reconfigurações na sociedade. Com argumentos claros, o presente estudo apresenta contribuições para melhor entendimento da temática. ...
Abstract
Considering the need for a systemic and continuous process of change - 'transitions' - seeking of a new environment towards sustainability, the goal of this article is to understand how the transition to sustainability in the midst of a crisis context, can help to the promotion of sustainable consumption. From a theoretical essay, we seek to approximate two approaches that can be understood as complementary and emerging directed to a new social dynamic. Therefore, the discussion presented highl ...
Considering the need for a systemic and continuous process of change - 'transitions' - seeking of a new environment towards sustainability, the goal of this article is to understand how the transition to sustainability in the midst of a crisis context, can help to the promotion of sustainable consumption. From a theoretical essay, we seek to approximate two approaches that can be understood as complementary and emerging directed to a new social dynamic. Therefore, the discussion presented highlights that through actions multi actors, from a multi levels, it is possible the institutionalization of responsible practices aimed at reconfigurations in society. With clear arguments, this study presents contributions to better understanding of the subject. ...
In
RARA - Revista de administração e negócios da Amazônia. Porto Velho. Vol. 6, n. 1 (jan./abr. 2014), p. 55-69
Source
National
Collections
-
Journal Articles (41958)Applied and Social Sciences (4322)
This item is licensed under a Creative Commons License
