O mercado de bens de luxo
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Date
2009Advisor
Academic level
Graduation
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O presente trabalho trata do mercado de bens de luxo. O tema foi escolhido pela sua relevância no cenário econômico atual e pelo seu crescimento vigoroso nos últimos anos, em especial nos países do BRIC. Serão abordados inicialmente conceitos microeconômicos básicos para uma análise satisfatória do mercado. Em seguida será apresentada a história e a situação atual do mercado de bens de luxo, partindo da noção de luxo na era paleolítica, passando pela idade média, renascimento para enfim alcança ...
O presente trabalho trata do mercado de bens de luxo. O tema foi escolhido pela sua relevância no cenário econômico atual e pelo seu crescimento vigoroso nos últimos anos, em especial nos países do BRIC. Serão abordados inicialmente conceitos microeconômicos básicos para uma análise satisfatória do mercado. Em seguida será apresentada a história e a situação atual do mercado de bens de luxo, partindo da noção de luxo na era paleolítica, passando pela idade média, renascimento para enfim alcançar a atualidade. A situação atual do mercado será apresentada de modo a construir um panorama em nível mundial. Trataremos também da questão do marketing no setor, e por fim, serão discutidos os desafios e as perspectivas para o mercado de bens de luxo para os próximos anos. ...
Abstract
The present work deals with luxury goods market. The subject’s been chosen for its relevance in the present economic scene and for its vigorous grouth in the last years, specially in BRIC’s countries. We’re going to discuss about basic microeconomics concepts at the beginning in order to a satisfactory analysis of the market. Then, it is going to be shown the history and the present situation of luxury goods market, coming from the luxury idea in the Paleolithic age, going by the middle age, Re ...
The present work deals with luxury goods market. The subject’s been chosen for its relevance in the present economic scene and for its vigorous grouth in the last years, specially in BRIC’s countries. We’re going to discuss about basic microeconomics concepts at the beginning in order to a satisfactory analysis of the market. Then, it is going to be shown the history and the present situation of luxury goods market, coming from the luxury idea in the Paleolithic age, going by the middle age, Renaissance, for at last, reach the present time. The present situation is going to be shown in a way to build a market setting in a world level. We’re going to deal also with the marketing question in the sector, and in the end, we’re going to discuss about challenge and perspectives to the luxury goods market for the next years. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Faculdade de Ciências Econômicas. Curso de Ciências Econômicas.
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