Mostrar registro simples

dc.contributor.authorAntoniolli, Arthurpt_BR
dc.contributor.authorNoll, Matiaspt_BR
dc.contributor.authorKunzler, Mateuspt_BR
dc.contributor.authorCandotti, Cláudia Tarragôpt_BR
dc.date.accessioned2024-05-30T05:33:54Zpt_BR
dc.date.issued2015pt_BR
dc.identifier.issn1415-4676pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/275425pt_BR
dc.description.abstractThis article aims to verify if the instruments Back Pain and Body Posture Evaluation Instrument (BackPEI) and Layout for Assessing Dynamic Posture (LADy), which evaluate the dynamic posture of schoolchildren using questionnaires and qualitative analysis of filming, respectively, provide similar concordance on activities, such as sitting down to write, sitting down to use the computer, picking up an object from the ground, and carrying a backpack. The sample was composed by 58 schoolchildren of both sexes (age = 12.94 ± 1.22 years, body mass = 52.34 ± 12.24 kilograms, and height = 1.64 ± 0.07 meters). The children were evaluated using both instruments. The instruments show similar levels of concordance (84.5% to 98.3%) and significant association (p<0.05) in the daily activities studied.en
dc.description.abstractEste estudo teve como objetivo verificar se os instrumentos Back Painand Body Posture Evaluation Instrument (BackPEI) e Lay-out for Assessing Dynamic Posture (LADy), que consistem em questionário e análise qualitativa de filmagem, respectivamente, para avaliar a postura corporal dinâmica, Fornecem informações concordantes nas atividades de sentar para escrever, sentar para utilizar o computador, pegar objeto do solo e transportar mochila. A amostra foi composta por 58 escolares de ambos os sexos (idade = 12,94 + 1,22 anos, massa corporal = 52,34 + 12,24 quilos e estatura = 1,64 + 0,07 metros), que foram avaliados por ambos os instrumentos. Os instrumentos apresentam níveis similares de concordância (84,5% a 98,3%) e associação significativa (p<0,05) nas atividades de vida diária avaliadas.pt_BR
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoengpt_BR
dc.relation.ispartofPensar a prática : revista da pós-graduação em educação física. Goiás. Vol. 18, n. 4 (out./dez. 2015), p. 808-820pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectFisioterapiapt_BR
dc.subjectPostura corporalpt_BR
dc.subjectAvaliação qualitativapt_BR
dc.titleAgreement between a test based on a qualitative analysis of filmed actions and one based on a questionnaire for assessing student body posturept_BR
dc.title.alternativeQuestionários e filmagens fornecem resultados semelhantes sobre a postura corporal dinâmica de escolares? pt
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb001023073pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


Thumbnail
   

Este item está licenciado na Creative Commons License

Mostrar registro simples