O que pensam os alunos da UFRGS a respeito da prática desportiva universitária
View/ Open
Date
1987Author
Type
Title alternative
The students point of view about curricular physical education at UFRGS
Abstract in Portuguese (Brasil)
O presente trabalho apresenta um perfil da Educação Física Circular na Universidade Federal do Rio Grande do Sul, a partir da visão discente. Oitocentos e trinta e dois universitários, regularmente matriculados, responderam a um questionário com quarenta e dois itens divididos em três partes: 1- objetivos atingidos pela Prática Desportiva; 2- aspectos dificultadores do processo ensino-aprendizagem; 3- aspectos gerenciais. Concluiu-se que a Prática Desportiva, na UFRGS, apresenta como principal ...
O presente trabalho apresenta um perfil da Educação Física Circular na Universidade Federal do Rio Grande do Sul, a partir da visão discente. Oitocentos e trinta e dois universitários, regularmente matriculados, responderam a um questionário com quarenta e dois itens divididos em três partes: 1- objetivos atingidos pela Prática Desportiva; 2- aspectos dificultadores do processo ensino-aprendizagem; 3- aspectos gerenciais. Concluiu-se que a Prática Desportiva, na UFRGS, apresenta como principal óbice a falta de um adequado dimensionamento filosófico sobre o real papel da Educação Física no 3º grau. Com isso, a PDU, se torna uma atividade eminentemente mecânica, onde a simples prática de uma atividade física constitui seu maior objetivo. ...
Abstract
This study present a profile of the curricular physical education in the UFRGS based on the students point of view. Eight hundred and thirty two students officially enrolled in the university courses filled up a questionaire with items, divided in three parts: 1- objetives reached by the curricular physical education; 2- aspects that difficult the teaching-learning process; 3- management aspects. It was concluded that the Curricular Physical Education from UFRGS presents as main obstacle the ab ...
This study present a profile of the curricular physical education in the UFRGS based on the students point of view. Eight hundred and thirty two students officially enrolled in the university courses filled up a questionaire with items, divided in three parts: 1- objetives reached by the curricular physical education; 2- aspects that difficult the teaching-learning process; 3- management aspects. It was concluded that the Curricular Physical Education from UFRGS presents as main obstacle the abscence of an adequated phylosophical dimension about the real role of the physical education in the university level. With this, the Curricular Physcal Education becomes an activity eminently mechanical, where a simple practice of a physical activity constitutes its major objective. ...
In
Kinesis. Santa Maria. Vol. 3, n. 1 (jan./jun. 1987), p. 105-125
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40281)Health Sciences (10760)
This item is licensed under a Creative Commons License