Serious games : evolution of applications as a teaching technique for the Lean Construction community
View/ Open
Date
2024Type
Title alternative
Jogos didáticos : evolução de aplicação como técnica de ensino para a comunidade da Construção Enxuta
Subject
Abstract
The “International Group for Lean Construction” aims to adopt a new management philosophy for the Architecture, Engineering, and Construction (AEC) industry. Learning this philosophy can be supported by using active methodologies, especially serious games. This work aimed to analyse the evolution of using serious games as a teaching technique based on problem classes, in the context of the Lean Construction community. A literature review and an analysis of an empirical experience were carried o ...
The “International Group for Lean Construction” aims to adopt a new management philosophy for the Architecture, Engineering, and Construction (AEC) industry. Learning this philosophy can be supported by using active methodologies, especially serious games. This work aimed to analyse the evolution of using serious games as a teaching technique based on problem classes, in the context of the Lean Construction community. A literature review and an analysis of an empirical experience were carried out in an architecture and urbanism undergraduate course. The results demonstrate the evolution of the use of these techniques, as well as their implications for the education and training of AEC professionals. ...
Abstract in Portuguese (Brasil)
O “International Group for Lean Construction” busca adaptar à indústria de Arquitetura, Engenharia e Construção (AEC) uma nova filosofia gerencial. O aprendizado dessa filosofia pode ser apoiado pela utilização de metodologias ativas, especialmente dos jogos didáticos (do inglês “serious games”). Este trabalho teve como objetivo analisar a evolução da aplicação de jogos didáticos como técnica de aprendizagem baseada em classes de problemas, no contexto da comunidade da Construção Enxuta.Foi rea ...
O “International Group for Lean Construction” busca adaptar à indústria de Arquitetura, Engenharia e Construção (AEC) uma nova filosofia gerencial. O aprendizado dessa filosofia pode ser apoiado pela utilização de metodologias ativas, especialmente dos jogos didáticos (do inglês “serious games”). Este trabalho teve como objetivo analisar a evolução da aplicação de jogos didáticos como técnica de aprendizagem baseada em classes de problemas, no contexto da comunidade da Construção Enxuta.Foi realizada uma revisão sistemática de literatura e a análise de uma experiência empírica, em uma disciplina de graduação de arquitetura e urbanismo. Os resultados demonstram a evolução do uso dessas técnicas, bem como suas implicações para a formação e treinamento de profissionais da AEC. ...
In
Ambiente construído: revista da Associação Nacional de Tecnologia do Ambiente Construído. Porto Alegre. Vol. 24 (jan./dez. 2024), e131759, 13 p.
Source
National
Collections
-
Journal Articles (42003)Applied and Social Sciences (4322)
This item is licensed under a Creative Commons License
