Generating variations of the board game risk through evolutionary game design
View/ Open
Date
2022Advisor
Academic level
Graduation
Title alternative
Gerando variações fo jogo de tabuleiro risk utilizando design de jogos evolucionário
Subject
Abstract
Risk is a strategy board game with multiple variations published. In this work, we pro pose developing a pipeline capable of producing new Risk variants using evolutionary game design. This pipeline consists of an automated playtest of the game with automated agents, the extraction of metrics from these playtests, and the usage of these metrics to generate new variations of game content through genetic programming. Through this process, we generated 80 new Risk variations. Lastly, we analyze an ...
Risk is a strategy board game with multiple variations published. In this work, we pro pose developing a pipeline capable of producing new Risk variants using evolutionary game design. This pipeline consists of an automated playtest of the game with automated agents, the extraction of metrics from these playtests, and the usage of these metrics to generate new variations of game content through genetic programming. Through this process, we generated 80 new Risk variations. Lastly, we analyze and discuss the quality of these variations generated. ...
Abstract in Portuguese (Brasil)
Risk é um jogo de tabuleiro de estratégia com múltiplas variações publicadas. Neste trabalho, nós propomos o desenvolvimento de um sistema capaz de produzir novas variações de Risk usando evolutionary game design. Esse sistema consiste em um teste de jogo automatizado do jogo com agentes automatizados, a extração de métricas destes testes de jogo e o uso dessas métricas para a geração de novas variações de conteúdo do jogo por meio de programação genética. Utilizando esse processo, nós geramos ...
Risk é um jogo de tabuleiro de estratégia com múltiplas variações publicadas. Neste trabalho, nós propomos o desenvolvimento de um sistema capaz de produzir novas variações de Risk usando evolutionary game design. Esse sistema consiste em um teste de jogo automatizado do jogo com agentes automatizados, a extração de métricas destes testes de jogo e o uso dessas métricas para a geração de novas variações de conteúdo do jogo por meio de programação genética. Utilizando esse processo, nós geramos 80 novas variações de Risk. Por fim, analizamos e discutimos a qualidade destas variações geradas. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Informática. Curso de Ciência da Computação: Ênfase em Ciência da Computação: Bacharelado.
Collections
This item is licensed under a Creative Commons License
