Glauber e o transe na televisão : o caso Abertura
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Date
2012Type
Title alternative
Glauber Rocha and trance in television: the case of “Abertura"
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Glauber e o transe na televisão: o caso Abertura é resultado parcial de uma pesquisa sobre as teorias em dispersão dos cineastas brasileiros sobre o audiovisual, em que se busca identificar elementos de uma teoria por vir que compreenda os modos como os cineastas concebem o audiovisual brasileiro. Este artigo tenta compreender o audiovisual desde uma perspectiva estética que transcenda o meio que o veicula, considerando diferentes estratégias de modelização para atualizar a problemática da indú ...
Glauber e o transe na televisão: o caso Abertura é resultado parcial de uma pesquisa sobre as teorias em dispersão dos cineastas brasileiros sobre o audiovisual, em que se busca identificar elementos de uma teoria por vir que compreenda os modos como os cineastas concebem o audiovisual brasileiro. Este artigo tenta compreender o audiovisual desde uma perspectiva estética que transcenda o meio que o veicula, considerando diferentes estratégias de modelização para atualizar a problemática da indústria do audiovisual no Terceiro Mundo e apresentar as novidades estético-políticas trazidas pela experiência do Abertura, alvo preferencial do cineasta do transe. ...
Abstract
Glauber Rocha and trance in television: The case of “Abertura” is a partial result of a research project on the theories in dispersion of Brazilian filmmakers about audiovisual productions which seeks to identify elements of a coming theory that understands the ways in which these filmmakers see Brazilian audiovisual productions. This article tries to understand audiovisual productions from an aesthetic perspective that transcends the medium, considering different strategies of modeling in orde ...
Glauber Rocha and trance in television: The case of “Abertura” is a partial result of a research project on the theories in dispersion of Brazilian filmmakers about audiovisual productions which seeks to identify elements of a coming theory that understands the ways in which these filmmakers see Brazilian audiovisual productions. This article tries to understand audiovisual productions from an aesthetic perspective that transcends the medium, considering different strategies of modeling in order to update the issue of the audiovisual industry in the Third World and to present the aesthetic-political novelty brought by the experience of “Abertura” ...
In
Revista Fronteiras: estudos midiáticos. São Leopoldo. Vol. 14, n. 1 (jan./abr. 2012), p. 23-30
Source
National
Collections
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Journal Articles (42111)Applied and Social Sciences (4322)
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