Conflitualidades no espaço escolar : implicações com a emancipação social
View/ Open
Date
2010Author
Type
Title alternative
Conflicting on the education system : implication with the social emancipation
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Pretende-se, por meio desse artigo, salientar e fomentar a discussão a respeito das implicações do atual contexto do capitalismo na formação de identidades pessoais e coletivas em condições de gerir democraticamente as complexidades da sociedade contemporânea. Argumento que cabe à escola desempenhar seu papel de instituição educadora, um espaço de formação de seres humanos, portanto, do cidadão, em todas as suas dimensões. Para fundamentar essa assertiva trabalho com os conceitos de regulação s ...
Pretende-se, por meio desse artigo, salientar e fomentar a discussão a respeito das implicações do atual contexto do capitalismo na formação de identidades pessoais e coletivas em condições de gerir democraticamente as complexidades da sociedade contemporânea. Argumento que cabe à escola desempenhar seu papel de instituição educadora, um espaço de formação de seres humanos, portanto, do cidadão, em todas as suas dimensões. Para fundamentar essa assertiva trabalho com os conceitos de regulação social e emancipação social, cunhados por Boaventura de Sousa Santos. ...
Abstract
It is intended, in this article, to point out and to foment the discussion about the implications of the current context of the capitalism in formation of personal and collective identities in conditions of managing democratically the contemporary complex society. I understand that for the school is, given its role of educational institution, a place in which human beings are formed, therefore, of the citizen in its multiple dimensions. In order to establish the assertive I work with the concep ...
It is intended, in this article, to point out and to foment the discussion about the implications of the current context of the capitalism in formation of personal and collective identities in conditions of managing democratically the contemporary complex society. I understand that for the school is, given its role of educational institution, a place in which human beings are formed, therefore, of the citizen in its multiple dimensions. In order to establish the assertive I work with the concepts of social regulation and social emancipation embossed by Boaventura Sousa Santos. ...
In
Eccos revista científica. São Paulo, SP. Vol. 12, n. 1 (jan./jun. 2010), p. 103-117
Source
National
Collections
-
Journal Articles (39345)Humanities (6733)
This item is licensed under a Creative Commons License