Cinco conselhos para minha vida como professora de teatro
View/ Open
Date
2021Academic level
Graduation
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O que faz o professor de teatro continuar exercendo o seu ofício, dentro do ambiente escolar? Tendo essa pergunta como ponto de partida, o presente trabalho propõe, através de entrevistas com cinco professores de teatro e das teorias de Paulo Freire, Desirée Pessoa e Viola Spolin, identificar as motivações do professor pelo meio de suas memórias afetivas e da reconstrução de suas trajetórias, enquanto docentes e atores. O trabalho propõe reflexões sobre a docência em teatro, na escola, sobre a ...
O que faz o professor de teatro continuar exercendo o seu ofício, dentro do ambiente escolar? Tendo essa pergunta como ponto de partida, o presente trabalho propõe, através de entrevistas com cinco professores de teatro e das teorias de Paulo Freire, Desirée Pessoa e Viola Spolin, identificar as motivações do professor pelo meio de suas memórias afetivas e da reconstrução de suas trajetórias, enquanto docentes e atores. O trabalho propõe reflexões sobre a docência em teatro, na escola, sobre a minha própria carreira como docente, em teatro, a partir de experiências, como professora, em espaços diversos e da minha formação como atriz. ...
Abstract
What compels a drama teacher continue to teach their craft at a school? Having that question as a starting point, the present work proposes, through the analysis of five interviews with drama professors and using the theories by authors such as Paulo Freire, Desirée Pessoa and Viola Spolin, to identify the motivations of teachers through their personal memories and the reconstruction of their trajectories as instructors and as actors. The work proposes considerations on the experience of drama ...
What compels a drama teacher continue to teach their craft at a school? Having that question as a starting point, the present work proposes, through the analysis of five interviews with drama professors and using the theories by authors such as Paulo Freire, Desirée Pessoa and Viola Spolin, to identify the motivations of teachers through their personal memories and the reconstruction of their trajectories as instructors and as actors. The work proposes considerations on the experience of drama teaching at schools and an analysis of my own career as a teacher, taking into account my experiences teaching in different environments and my training as an actor. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Artes. Curso de Teatro: Licenciatura.
Collections
This item is licensed under a Creative Commons License