Jogos cooperativos e sua contribuição na educação para a paz
View/ Open
Date
2020Type
Title alternative
Cooperative games and its contribution to education for peace
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este ensaio teve como objetivo discutir de que maneira os Jogos Cooperativos (JC) podem contribuir na construção de uma educação voltada para a paz, considerando a perspectiva de Jean Piaget. Discutiu-se a utilização dos JC na disciplina Educação Física, trazendo a conceituação de jogo de maneira mais ampla e de JC de forma mais específica, elencando estudos que demonstram vantagens da utilização desses jogos. Apresentou-se a educação para a paz sob a perspectiva de Piaget, bem como as caracter ...
Este ensaio teve como objetivo discutir de que maneira os Jogos Cooperativos (JC) podem contribuir na construção de uma educação voltada para a paz, considerando a perspectiva de Jean Piaget. Discutiu-se a utilização dos JC na disciplina Educação Física, trazendo a conceituação de jogo de maneira mais ampla e de JC de forma mais específica, elencando estudos que demonstram vantagens da utilização desses jogos. Apresentou-se a educação para a paz sob a perspectiva de Piaget, bem como as características e objetivos dos JC que se assemelham aos da educação para a paz. Concluiu-se que os JC parecem ser uma ferramenta na construção de valores essenciais para a convivência pacífica em sociedade. ...
Abstract
This essay aimed to discuss how the Cooperative Games (JC) can contribute to the construction of an education focused on peace, considering the perspective of Jean Piaget. The use of JC in the Physical Education discipline was discussed, bringing the concept of the game in a broader way and JC in a more specific way, listing studies that demonstrate advantages of using these games. Education for peace was presented from the perspective of Piaget, as well as the characteristics and objectives of ...
This essay aimed to discuss how the Cooperative Games (JC) can contribute to the construction of an education focused on peace, considering the perspective of Jean Piaget. The use of JC in the Physical Education discipline was discussed, bringing the concept of the game in a broader way and JC in a more specific way, listing studies that demonstrate advantages of using these games. Education for peace was presented from the perspective of Piaget, as well as the characteristics and objectives of the JCs that resemble those of education for peace. It was concluded that the JCs seem to be a tool in the construction of essential values for the peaceful coexistence in society. ...
In
Temas em Educação Física. Rio de Janeiro, RJ. Vol. 5, n. 1 (jan./jun. 2020), p. 96-111
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40281)Humanities (6919)
This item is licensed under a Creative Commons License