Análise descritiva e crítica dos trabalhos de pesquisa submetidos ao III ENPEC
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Date
2002Type
Title alternative
A descriptive and critical analysis of the papers submitted to the III ENPEC
Abstract in Portuguese (Brasil)
São apresentados e, em alguns casos, comentados criticamente, dados estatísticos descritivos dos trabalhos de pesquisa em educação em ciências submetidos ao III Encontro Nacional de Pesquisa em Educação de Ciências, promovido pela Associação Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências e realizado em Atibaia, SP, de 7 a 10 de novembro de 2001. Os dados apresentados destacam, entre outros aspectos, que quase a metade dos trabalhos tomam o professor como objeto de estudo, cerca de 30% não defin ...
São apresentados e, em alguns casos, comentados criticamente, dados estatísticos descritivos dos trabalhos de pesquisa em educação em ciências submetidos ao III Encontro Nacional de Pesquisa em Educação de Ciências, promovido pela Associação Brasileira de Pesquisa em Educação em Ciências e realizado em Atibaia, SP, de 7 a 10 de novembro de 2001. Os dados apresentados destacam, entre outros aspectos, que quase a metade dos trabalhos tomam o professor como objeto de estudo, cerca de 30% não definem bem o problema, aproximadamente 40% não esclarecem adequadamente a metodologia e apenas um terço deles apresenta os resultados coerentemente com o problema definido e com os referenciais teóricos e metodológicos adotados. ...
Abstract
Statistical data regarding the papers submitted to the III National Meeting on Research in Science Education are presented and, in some cases, critically commented. This meeting was promoted by the Brazilian Association for Research in Science Education and held in Atibaia, SP, November 7th to 10th 2001. The presented data show that, among other aspects, almost half of the studies take the teacher as object of study, about 30% do not clearly define the problem, some 40% do not explain the metho ...
Statistical data regarding the papers submitted to the III National Meeting on Research in Science Education are presented and, in some cases, critically commented. This meeting was promoted by the Brazilian Association for Research in Science Education and held in Atibaia, SP, November 7th to 10th 2001. The presented data show that, among other aspects, almost half of the studies take the teacher as object of study, about 30% do not clearly define the problem, some 40% do not explain the methodology adequately, and only a third of them present the results coherently with the stated problem and the adopted theoretical and methodological frameworks. ...
In
Revista brasileira de pesquisa em educação em ciências. Porto Alegre. Vol. 2, n. 1 (jan./abr. 2002), p. 60-65
Source
National
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Journal Articles (37841)Exact and Earth Sciences (5712)
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