Educação não formal : a praia como um espaço para educação ambiental
View/ Open
Date
2019Type
Title alternative
Non-formal education: the beach as a space for environmental education
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
Pesquisadores, pais e alunos, estão cada vez mais, discutindo problemas ambientais causados pelo homem. Dessa forma, o estudo apresenta uma ação de Educação Ambiental realizada no município de Balneário Gaivota/SC, envolvendo crianças de seis a 11 anos. A pesquisa foi aplicada na semana do meio ambiente de cinco a nove de junho de 2017, com objetivo de sensibilizar e desenvolver consciência crítica sobre o impacto dos resíduos encontrados nos ecossistemas costeiros. Foram realizadas atividades ...
Pesquisadores, pais e alunos, estão cada vez mais, discutindo problemas ambientais causados pelo homem. Dessa forma, o estudo apresenta uma ação de Educação Ambiental realizada no município de Balneário Gaivota/SC, envolvendo crianças de seis a 11 anos. A pesquisa foi aplicada na semana do meio ambiente de cinco a nove de junho de 2017, com objetivo de sensibilizar e desenvolver consciência crítica sobre o impacto dos resíduos encontrados nos ecossistemas costeiros. Foram realizadas atividades lúdicas em sala e atividade prática na praia, a fim de, abordar questões sobre o lixo no meio ambiente. As crianças realizaram desenhos, antes e após as atividades. Percebemos que atividades realizadas em espaços não formais dão uma visão mais ampla sobre as temáticas abordadas em sala de aula. ...
Abstract
Researchers, parents and students are increasingly discussing environmental problems caused by humans. Thus, the study presents an Environmental Education action carried out in the city of Balneário Gaivota/SC, Brazil. The activities involved children from 6 to 11 years. The research was applied in the environmental week of June, from 5th to 9th 2017; in order to sensitize and develop critical awareness about the impact of waste found in coastal ecosystems. We developed recreational activities ...
Researchers, parents and students are increasingly discussing environmental problems caused by humans. Thus, the study presents an Environmental Education action carried out in the city of Balneário Gaivota/SC, Brazil. The activities involved children from 6 to 11 years. The research was applied in the environmental week of June, from 5th to 9th 2017; in order to sensitize and develop critical awareness about the impact of waste found in coastal ecosystems. We developed recreational activities in classroom and practical activity on the beach, in order to address questions about the garbage in the environment. The children made drawings before and after the activities. We realized that activities in non-formal spaces give a broader view on the topics addressed in the classroom. ...
In
Debates em Educação. Maceió: Universidade Federal de Alagoas. Vol. 11, n. 24 (maio/ago. 2019), p. 67-83
Source
National
Collections
-
Journal Articles (41045)Applied and Social Sciences (4192)
This item is licensed under a Creative Commons License