Show simple item record

dc.contributor.authorKirsch, Williampt_BR
dc.contributor.authorSarmento, Simonept_BR
dc.date.accessioned2019-08-22T02:31:41Zpt_BR
dc.date.issued2018pt_BR
dc.identifier.issn2178-3640pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/198188pt_BR
dc.description.abstractThis research has investigated the stories of professional development of five student teachers who participate in a community of teachers of English as an Additional Language in a large research university in the south of Brazil. This community has emerged from the Languages without Borders Program (LwB) and has as its end goal teaching English to the university’s community – faculty, staff and, especially, students. The data was obtained through semistructured interviews with focal participants, who were asked to tell us their story of learning in the community. From the data, it is possible to interpret that participants have developed professionally in their trajectory in the Program through the engagement in a number of practices integral to the community.en
dc.description.abstractEsta pesquisa investigou as histórias de desenvolvimento profissional de cinco professores bolsistas que participam de uma comunidade de professores de inglês como língua adicional em uma grande universidade no sul do Brasil. Essa comunidade surgiu do Programa Idiomas sem Fronteiras e tem como objetivo final ensinar inglês à comunidade da universidade – professores, funcionários e, principalmente, estudantes. Os dados foram obtidos através de entrevistas semi-estruturadas com participantes focais, que foram convidados a contar sua história de aprendizagem na comunidade. A partir dos dados, é possível interpretar que os participantes se desenvolveram profissionalmente em sua trajetória na comunidade por meio do engajamento em diversas práticas integrantes da comunidade.pt_BR
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoengpt_BR
dc.relation.ispartofBELT : Brazilian English Language Teaching Journal. Porto Alegre, RS. Vol. 9, n. 1 (Jan./June 2018), p. [115]-132pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectPrograma Idioma sem Fronteiras (Brasil)pt_BR
dc.subjectTeacher professional developmenten
dc.subjectLíngua inglesapt_BR
dc.subjectNarrativesen
dc.subjectDesenvolvimento profissionalpt_BR
dc.subjectLanguages without bordersen
dc.subjectEnglish as an additional languageen
dc.subjectAquisição da linguagem (segunda língua)pt_BR
dc.subjectEnsino de língua estrangeira (inglês)pt_BR
dc.subjectEnglish as a foreign languageen
dc.titleStories of professional development in Brazilian Languages Without Borders Programpt_BR
dc.title.alternativeHistórias de desenvolvimento profissional no Programa Idiomas sem Fronteiras pt
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb001098159pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


Files in this item

Thumbnail
   

This item is licensed under a Creative Commons License

Show simple item record