Stories of professional development in Brazilian Languages Without Borders Program
dc.contributor.author | Kirsch, William | pt_BR |
dc.contributor.author | Sarmento, Simone | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2019-08-22T02:31:41Z | pt_BR |
dc.date.issued | 2018 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2178-3640 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10183/198188 | pt_BR |
dc.description.abstract | This research has investigated the stories of professional development of five student teachers who participate in a community of teachers of English as an Additional Language in a large research university in the south of Brazil. This community has emerged from the Languages without Borders Program (LwB) and has as its end goal teaching English to the university’s community – faculty, staff and, especially, students. The data was obtained through semistructured interviews with focal participants, who were asked to tell us their story of learning in the community. From the data, it is possible to interpret that participants have developed professionally in their trajectory in the Program through the engagement in a number of practices integral to the community. | en |
dc.description.abstract | Esta pesquisa investigou as histórias de desenvolvimento profissional de cinco professores bolsistas que participam de uma comunidade de professores de inglês como língua adicional em uma grande universidade no sul do Brasil. Essa comunidade surgiu do Programa Idiomas sem Fronteiras e tem como objetivo final ensinar inglês à comunidade da universidade – professores, funcionários e, principalmente, estudantes. Os dados foram obtidos através de entrevistas semi-estruturadas com participantes focais, que foram convidados a contar sua história de aprendizagem na comunidade. A partir dos dados, é possível interpretar que os participantes se desenvolveram profissionalmente em sua trajetória na comunidade por meio do engajamento em diversas práticas integrantes da comunidade. | pt_BR |
dc.format.mimetype | application/pdf | pt_BR |
dc.language.iso | eng | pt_BR |
dc.relation.ispartof | BELT : Brazilian English Language Teaching Journal. Porto Alegre, RS. Vol. 9, n. 1 (Jan./June 2018), p. [115]-132 | pt_BR |
dc.rights | Open Access | en |
dc.subject | Programa Idioma sem Fronteiras (Brasil) | pt_BR |
dc.subject | Teacher professional development | en |
dc.subject | Língua inglesa | pt_BR |
dc.subject | Narratives | en |
dc.subject | Desenvolvimento profissional | pt_BR |
dc.subject | Languages without borders | en |
dc.subject | English as an additional language | en |
dc.subject | Aquisição da linguagem (segunda língua) | pt_BR |
dc.subject | Ensino de língua estrangeira (inglês) | pt_BR |
dc.subject | English as a foreign language | en |
dc.title | Stories of professional development in Brazilian Languages Without Borders Program | pt_BR |
dc.title.alternative | Histórias de desenvolvimento profissional no Programa Idiomas sem Fronteiras | pt |
dc.type | Artigo de periódico | pt_BR |
dc.identifier.nrb | 001098159 | pt_BR |
dc.type.origin | Nacional | pt_BR |
Files in this item
This item is licensed under a Creative Commons License
-
Journal Articles (39774)