Mostrar registro simples

dc.contributor.authorMartini, Thaís Cunhapt_BR
dc.contributor.authorCzepielewski, Letícia Sanguinettipt_BR
dc.contributor.authorBaldez, Daniel Pratespt_BR
dc.contributor.authorGliddon, Emmapt_BR
dc.contributor.authorKieling, Christian Costapt_BR
dc.contributor.authorBerk, Lesley L.pt_BR
dc.contributor.authorBerk, Michaelpt_BR
dc.contributor.authorKauer-Sant'Anna, Márciapt_BR
dc.date.accessioned2019-01-30T02:33:23Zpt_BR
dc.date.issued2018pt_BR
dc.identifier.issn2238-0019pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/188372pt_BR
dc.description.abstractIntroduction: The Internet has seen rapid growth in the number of websites focusing on mental health content. Considering the increased need for access to accurate information about mental health treatment, it is important to understand the promotion of this information online. Objective: To analyze BuzzFeed’s Mental Health Week (BFMHW) interactions on its own website and in related social media platforms (Facebook, Twitter and YouTube) using metrics of information delivery in mental health topics. Methods: We extracted social media metrics from the 20 posts with the highest number of BuzzFeed interactions on the BFMHW website and from 41 videos available on the BFMHW playlist created by the BuzzFeed Video profile on YouTube. We analyzed the format and content used in BuzzFeed’s publishing methods as well as the following social media metrics: exposure (presence online, views and time online), influence (likes) and engagement (comments, shares, replies and BuzzFeed interactions). Results: Analysis of the variables revealed that audience engagement is associated with the number of medias in which the content is published: views on YouTube and shares on Facebook (0.71, p<0.001), total interactions on Facebook (0.66, p<0.001) and BuzzFeed number of total interactions (0.56, p<0.001). Conclusions: Our results suggest that videos on YouTube may be an important information channel, including activity and engagement on other medias such as Facebook. Information may be more effective in reaching the audience if it is delivered in more than one media and includes personal experiences, some humor in content and detailed information about treatment.en
dc.description.abstractIntrodução: O número de sites com foco em conteúdo de saúde mental vem crescendo rapidamente. Considerando a necessidade crescente de acesso a informações precisas sobre tratamento em saúde mental, é importante entender a promoção dessas informações on-line. Objetivo: Analisar as interações da Semana de Saúde Mental do BuzzFeed (BuzzFeed’s Mental Health Week – BFMHW) em seu próprio site e em plataformas de mídia social relacionadas (Facebook, Twitter e YouTube) usando métricas de entrega de informações em tópicos de saúde mental. Métodos: Extraímos métricas de mídias sociais das 20 postagens com o maior número de interações no site da BFMHW e de 41 vídeos disponíveis na playlist da BFMHW criada pelo perfil BuzzFeed Video no YouTube. Analisamos o formato e o conteúdo usados nos métodos de publicação do BuzzFeed, bem como as seguintes métricas de mídias sociais: exposição (presença on-line, visualizações e tempo on-line), influência (curtidas) e engajamento (comentários, compartilhamentos, respostas e interações do BuzzFeed). Resultados: A análise das variáveis revelou que o envolvimento do público está associado ao número de mídias em que o conteúdo é publicado: visualizações no YouTube e compartilhamentos no Facebook (0,71, p <0,001), interações totais no Facebook (0,66, p <0,001) e número de interações totais no BuzzFeed (0,56, p <0,001). Conclusões: Nossos resultados sugerem que o YouTube pode ser um importante canal de informações, incluindo atividades e envolvimento em outras mídias, como o Facebook. As informações podem alcançar o público de forma mais eficaz se forem exibidas em mais de uma mídia e incluírem experiências pessoais, algum humor no conteúdo e informações detalhadas sobre o tratamento.pt
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoengpt_BR
dc.relation.ispartofTrends in psychiatry and psychotherapy. Porto Alegre. vol. 40, no. 4 (2018), p. 326-336pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectComunicação em saúdept_BR
dc.subjectMental health onlineen
dc.subjectPromoção da saúdept_BR
dc.subjectSocial media metricsen
dc.subjectEngagementen
dc.subjectSaúde mentalpt_BR
dc.subjectBuzzFeeden
dc.subjectFilmes cinematográficospt_BR
dc.subjectMental health weeken
dc.subjectMídias sociaispt_BR
dc.subjectPsychiatryen
dc.titleMental health information online : what we have learned from social media metrics in BuzzFeed’s Mental Health Weekpt_BR
dc.title.alternativeInformações de saúde mental on-line : o que aprendemos com as métricas de mídias sociais na Semana de Saúde Mental do BuzzFeedpt
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb001085131pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


Thumbnail
   

Este item está licenciado na Creative Commons License

Mostrar registro simples