The mirror of sensibility : style and Truman Capote in Breakfast at Tiffany's
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Data
2011Tipo
Assunto
Abstract
In an interview to The Paris Review in 1957, Truman Capote reveals his ideas about literary style, soon to be applied to one of his best known works Breakfast at Tiffany’s, published in 1958. The precision and objectivity used to develop Tiffany’s will eventually lead to his most famous work In Cold Blood, 1965, in which the journalistic style aims at revealing the “truth” of the facts in the most neutral form. In Tiffany’s, Capote demonstrates a unique ability to describe character in the most ...
In an interview to The Paris Review in 1957, Truman Capote reveals his ideas about literary style, soon to be applied to one of his best known works Breakfast at Tiffany’s, published in 1958. The precision and objectivity used to develop Tiffany’s will eventually lead to his most famous work In Cold Blood, 1965, in which the journalistic style aims at revealing the “truth” of the facts in the most neutral form. In Tiffany’s, Capote demonstrates a unique ability to describe character in the most precise form, while, at the same time, unveiling New York City from the charmed eyes of a writer who affirms that it “is the only real city-city”. ...
Resumo
Em entrevista para The Paris Review, em 1957, o escritor americano Truman Capote revela idéias sobre estilo literário que serão aplicadas em uma de suas obras mais conhecidas, Breakfast at Tiffany’s, de 1958. A precisão e a objetividade utilizadas para escrever essa obra abrem caminho para seu projeto posterior, In Cold Blood, de 1965, onde o estilo jornalístico tem como objetivo revelar da forma mais neutra possível a “verdade” dos fatos. Tiffany’s, ainda, demonstra a habilidade de Capote para ...
Em entrevista para The Paris Review, em 1957, o escritor americano Truman Capote revela idéias sobre estilo literário que serão aplicadas em uma de suas obras mais conhecidas, Breakfast at Tiffany’s, de 1958. A precisão e a objetividade utilizadas para escrever essa obra abrem caminho para seu projeto posterior, In Cold Blood, de 1965, onde o estilo jornalístico tem como objetivo revelar da forma mais neutra possível a “verdade” dos fatos. Tiffany’s, ainda, demonstra a habilidade de Capote para a descrição mais exata de seus personagens, ao mesmo tempo em que desvela a cidade de Nova York a partir dos olhos de um escritor encantado com o que ele descreve como sendo “a única verdadeira cidade que existe.” ...
Contido em
Cadernos do IL. Porto Alegre, RS. N. 43 (dez. 2011), p. 266-273
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