As fotografias na obra “A geometria pelas transformações” em tempos de matemática moderna : diálogos possíveis
View/ Open
Date
2018Type
Title alternative
The photographs in the work geometry for transformations in modern mathematics times: possible dialogues
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O artigo apresenta uma reflexão sobre o potencial, como documento histórico, das fotografias impressas nos três volumes de A Geometria pelas Transformações de Zoltan Paul Dienes e Edward William Golding. A leitura das imagens apontou para o papel das fotografias como complemento ao texto escrito. As cenas retratadas dão indicações ao professor de como proceder na prática pedagógica e enfatizam a necessidade da ação da criança na execução das atividades propostas, que buscam explorar conceitos g ...
O artigo apresenta uma reflexão sobre o potencial, como documento histórico, das fotografias impressas nos três volumes de A Geometria pelas Transformações de Zoltan Paul Dienes e Edward William Golding. A leitura das imagens apontou para o papel das fotografias como complemento ao texto escrito. As cenas retratadas dão indicações ao professor de como proceder na prática pedagógica e enfatizam a necessidade da ação da criança na execução das atividades propostas, que buscam explorar conceitos geométricos essenciais para a compreensão da moderna matemática na década de 70 do século XX. ...
Abstract
The article presents a reflection on the potential, as a historical document, of the photographs printed in the three volumes of A Geometry by the Transformations of Zoltan Paul Dienes and Edward William Golding. The reading of the images pointed to the role of photographs as a complement to the written text. The scenes portrayed give indications to the teacher about how to proceed in pedagogical practice and emphasize the need of the child's action in solving the proposed activities, which sou ...
The article presents a reflection on the potential, as a historical document, of the photographs printed in the three volumes of A Geometry by the Transformations of Zoltan Paul Dienes and Edward William Golding. The reading of the images pointed to the role of photographs as a complement to the written text. The scenes portrayed give indications to the teacher about how to proceed in pedagogical practice and emphasize the need of the child's action in solving the proposed activities, which sought to explore geometric concepts essential for the understanding of modern mathematics in the 70's of the twentieth century. ...
In
Revista Eventos Pedagógicos. Mato Grosso. Vol. 9, n. 2 (ago./out. 2018), p. 743-766
Source
National
Collections
-
Journal Articles (40175)Humanities (6906)
This item is licensed under a Creative Commons License