Gamification and the additional language classroom
View/ Open
Date
2017Author
Advisor
Academic level
Graduation
Subject
Abstract
This study seeks to provide a review on gamification regarding education and language teaching; gamification is the use of game mechanics in context different from games (Kiryakova, 2017). Games have a number of necessary characteristics, divided into game elements, such as points, storytelling, progression, freedom of choice, among others. In gamified education some of these features are used in the classroom to achieve specific outcomes relevant to the class (Marczewski, 2013). Here we review ...
This study seeks to provide a review on gamification regarding education and language teaching; gamification is the use of game mechanics in context different from games (Kiryakova, 2017). Games have a number of necessary characteristics, divided into game elements, such as points, storytelling, progression, freedom of choice, among others. In gamified education some of these features are used in the classroom to achieve specific outcomes relevant to the class (Marczewski, 2013). Here we review these game elements focusing on approaches that enable teachers to benefit from gamification methods in the English classroom. ...
Abstract in Portuguese (Brasil)
Este estudo se propõe a fornecer uma revisão em gamification o no que diz respeito a education e a aquisição de segunda língua; gamification significa o uso de mecânicas de jogos em contextos diferentes de jogos (Kiryakova, 2017). Jogos tem um número de características necessárias: pontos, narração, progressão, liberdade de escolha, entre outros. Em educação gamificada alguns desses aspectos são usados na sala de aula para alcançar resultados específicos relevantes para a sala (Marczewski, 2013 ...
Este estudo se propõe a fornecer uma revisão em gamification o no que diz respeito a education e a aquisição de segunda língua; gamification significa o uso de mecânicas de jogos em contextos diferentes de jogos (Kiryakova, 2017). Jogos tem um número de características necessárias: pontos, narração, progressão, liberdade de escolha, entre outros. Em educação gamificada alguns desses aspectos são usados na sala de aula para alcançar resultados específicos relevantes para a sala (Marczewski, 2013). Aqui nós revisamos estes elementos de jogos focando em métodos que proporcionem professores a se beneficiar dos métodos de gamificação na sala de aula de língua inglesa. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Letras. Curso de Letras: Licenciatura.
Collections
This item is licensed under a Creative Commons License