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dc.contributor.authorBeber, Bárbara Costapt_BR
dc.contributor.authorChaves, Marcia Lorena Fagundespt_BR
dc.date.accessioned2017-02-21T02:26:44Zpt_BR
dc.date.issued2014pt_BR
dc.identifier.issn1980-5764pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/152847pt_BR
dc.description.abstractThe Action Fluency (AF) and Action Naming (AN) are different tasks involving verb generation. Evidence indicates that verb tasks yield different information from that obtained with nouns. Objective: This study aimed to analyze the information available in the scientific literature on the mechanism and clinical application of these tasks. Methods: We carried out a systematic review of the literature and the findings were presented according to clinical studies and neuroimaging studies, and to the task in question. Results: The literature contained a variety of relevant studies with different objectives, methodologies and populations. After the analysis (exclusion criteria) of the studies obtained by the search terms, only 40 studies were included in this review. Conclusion: It was possible to conclude that AF and AN involve different brain processes, and although recruiting frontal areas and circuits, other areas are also critical. These tasks may be useful for differentiating Primary Progressive Aphasias; AF might represent a new measure of executive function; finally, both these tests can be used to provide a better understanding of cognitive processes and certain diseases.en
dc.description.abstractA Fluência de Ações (FA) e a Nomeação de Ações (NA) são diferentes tarefas que exigem geração de verbos. Evidências indicam que tarefas que utilizam verbos fornecem informações diferentes daquelas que utilizam substantivos. Objetivo: Este estudo objetivou analisar a informação disponível na literatura científica sobre mecanismos e aplicações clínicas destas tarefas. Métodos: Foi realizada uma revisão de literatura sistemática e os achados foram apresentados de acordo com estudos clínicos e de neuroimagem, e de acordo com o tipo de tarefa em questão. Resultados: A literatura apresentou estudos diversificados sobre o assunto, com diferentes objetivos, metodologias e populações. Após análise dos dados (com critérios de exclusão) dos estudos obtidos na busca, apenas 40 estudos foram incluídos nesta revisão. Conclusão: Foi possível concluir que FA e NA envolvem diferentes áreas cerebrais, embora envolvam áreas e circuitos frontais, outras áreas também são críticas. Tais tarefas podem ser importantes na diferenciação das Afasias Progressivas Primárias; a FA pode ser uma nova medida de funções executivas; e, finalmente, ambos podem ser usados para permitir um melhor entendimento de processos cognitivos e de determinadas doenças.pt_BR
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoengpt_BR
dc.relation.ispartofDementia & neuropsychologia. São Paulo. Vol. 8, n. 1 (mar. 2014), p. 47-57pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectLanguageen
dc.subjectTestes neuropsicológicospt_BR
dc.subjectCognitionen
dc.subjectLinguagempt_BR
dc.subjectNeuropsychological testsen
dc.subjectCogniçãopt_BR
dc.subjectNeuropsychologyen
dc.titleThe basis and applications of the action fluency and action naming taskspt_BR
dc.title.alternativeBases e aplicações dos testes fluência de ações e nomeação de ações pt_BR
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb001012890pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


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