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dc.contributor.authorDavis, Robertapt_BR
dc.contributor.authorSouza, Maria Augusta Mansur dept_BR
dc.contributor.authorRigatti, Robertapt_BR
dc.contributor.authorHeldt, Elizeth Paz da Silvapt_BR
dc.date.accessioned2015-03-13T01:58:32Zpt_BR
dc.date.issued2014pt_BR
dc.identifier.issn0047-2085pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/111987pt_BR
dc.description.abstractObjective: To conduct a systematic review about the long-term response to cognitive- -behavioral therapy (CBT) for anxiety disorders (ADs) in children and adolescents. Methods: The PubMed and ISI Web of Science databases were consulted. Search in the databases was performed in November 2012 and included cohort studies after CBT for ADs in children and adolescents with a follow-up period over 12 months. Results: A total of 10 papers met the inclusion criteria. The follow-up period ranged from 12 months to 13 years and the results generally showed maintenance of the short-term benefits with CBT. However, the studies presented limitations, especially regarding methods, such as lack of a control group and losses to follow-up. Conclusion: The long-term benefits of CBT were identified, however it would be interesting to conduct other studies with more frequent assessment periods, in order to minimize losses to follow-up, in addition to evaluating children and adolescents in the various stages of their development.en
dc.description.abstractObjetivo: Realizar uma revisão sistemática sobre a resposta em longo prazo à terapia cognitivo- comportamental (TCC) para transtornos de ansiedade (TAs) em crianças e adolescentes. Métodos: Foram consultadas as bases PubMed e ISI Web of Science. A pesquisa nas bases de dados foi realizada em novembro de 2012 e incluíram-se estudos de coorte após TCC para TAs na infância e adolescência com período de seguimento superior a 12 meses. Resultados: Um total de 10 artigos preencheu os critérios de inclusão. O período de seguimento variou entre 12 meses e 13 anos e, em geral, os resultados indicaram a manutenção dos ganhos com a TCC em curto prazo. No entanto, os estudos apresentaram limitações, principalmente em relação ao método, como ausência de grupo controle e perdas de seguimento. Conclusão: Foram identificados os benefícios da TCC em longo prazo, porém seria interessante a realização de outros estudos que mantivessem períodos de avaliação mais frequentes a fim de minimizar perdas de seguimento, além de avaliar a criança e o adolescente nas diferentes etapas de seu desenvolvimento.pt_BR
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoengpt_BR
dc.relation.ispartofJornal brasileiro de psiquiatria. Rio de Janeiro. Vol. 63, no. 4 (2014), p. 373-378pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectCognitive-behavioral therapyen
dc.subjectPsiquiatriapt_BR
dc.subjectTerapia cognitivapt_BR
dc.subjectAnxiety disorders in children and adolescentsen
dc.subjectAnsiedadept_BR
dc.subjectFollow-up studiesen
dc.subjectAdolescentept_BR
dc.subjectCriançapt_BR
dc.titleCognitive-behavioral therapy for anxiety disorders in children and adolescents : a systematic review of follow-up studies a systematic review of follow-up studiespt_BR
dc.title.alternativeTerapia cognitivo-comportamental para transtornos de ansiedade na infância e adolescência : revisão sistemática de estudos de seguimentopt_BR
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb000952522pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


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