Rever, o retrato ressignificado
View/ Open
Date
2014Type
Abstract in Portuguese (Brasil)
O artigo que apresento tem como foco o trabalho da artista visual brasileira Rochele Zandavalli (1980), mais precisamente a série Rever. A série em questão possui como temática principal o retrato fotográfico. Para além da imagem registro, a artista propõe um novo ponto de partida para outras estórias. Portanto a proposta é a de refletir acerca da apropriação e resignificação do retrato fotográfico feita por Zandavalli na série Rever. Pensar o modo como a artista potencializa o novo nessas imag ...
O artigo que apresento tem como foco o trabalho da artista visual brasileira Rochele Zandavalli (1980), mais precisamente a série Rever. A série em questão possui como temática principal o retrato fotográfico. Para além da imagem registro, a artista propõe um novo ponto de partida para outras estórias. Portanto a proposta é a de refletir acerca da apropriação e resignificação do retrato fotográfico feita por Zandavalli na série Rever. Pensar o modo como a artista potencializa o novo nessas imagens, pensar a poética construída. O referencial teórico escolhido inclui autores como Fabris (2004), Barthes (1984), Fatorelli (2003) e Rouillé (2009) e relatos da própria artista (2012). ...
Abstract
The article I present focuses on the work of Brazilian visual artist Rochele Zandavalli (1980), most precisely the series “Review”. This series has the photographic portrait as the main theme. Beyond register-image, the artist proposes a new bottomline to other stories. Therefore the proposition is to think over apropriation and ressignification of the photographic portarit done by Zandavalli in the series “Review”. It is to think the way that the artist potentiates the new in those images, to ...
The article I present focuses on the work of Brazilian visual artist Rochele Zandavalli (1980), most precisely the series “Review”. This series has the photographic portrait as the main theme. Beyond register-image, the artist proposes a new bottomline to other stories. Therefore the proposition is to think over apropriation and ressignification of the photographic portarit done by Zandavalli in the series “Review”. It is to think the way that the artist potentiates the new in those images, to think the poetics built. Theorical references are Fabris (2004), Barthes (1984), Fatorelli (2003) and Rouillé (2009), as wel as the artist herself (2012). ...
In
Croma: estudos artísticos. Lisboa. Vol. 2, n. 3 (2014); p. 103-110.
Source
Foreign
Collections
-
Journal Articles (42354)Applied and Social Sciences (4365)
This item is licensed under a Creative Commons License
