Show simple item record

dc.contributor.authorSantos, Vera Lucia Bertoni dospt_BR
dc.date.accessioned2024-06-21T06:47:30Zpt_BR
dc.date.issued2006pt_BR
dc.identifier.issn1519-6569pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/275891pt_BR
dc.description.abstractO trabalho traz uma síntese das principais formas de abordagem do teatro presentes na educação escolar, identificando as suas condições de emergência e problematização o sentido das diferentes práticas e concepções de teatro e de educação que essas formas envolvem. O seu objetivo é evidenciar a necessidade de se compreender o ensino do teatro numa perspectiva relacional e cooperativa e refletir sobre o caráter transformador da experiência teatral de qualidade.pt_BR
dc.description.abstractThis study presents a synthesis of the main ways of approach theater in school educationa, identifying its conditions of emergency. It also questions the meaning of different practices and conceptions of theater and educations involved in these ways of approach. The purpose of the study is to evidence the need of understanding the teaching of theater in a relational and cooperative perspective, as well as to reflect on the transformation quality of the theatrical experience of quality.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoporpt_BR
dc.relation.ispartofRevista da Fundarte. Montenegro, RS. Vol. 6, n. 11/12 (2006), p. 13-17pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectTheater educationen
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectEnsinopt_BR
dc.subjectTheatrical experienceen
dc.subjectSchool educationen
dc.subjectTeatro : Formação de professorespt_BR
dc.subjectProfessorpt_BR
dc.subjectFormaçãopt_BR
dc.titleTeatro na escola : formas de abordagem e condições de emergênciapt_BR
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb000626813pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


Files in this item

Thumbnail
   

This item is licensed under a Creative Commons License

Show simple item record