Desenvolvimento de um aplicativo iOS para o ensino de língua francesa
View/ Open
Date
2024Author
Advisor
Co-advisor
Academic level
Graduation
Title alternative
Development of an iOS application for French language teaching
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
É irrefutável que o avanço da tecnologia digital desempenha uma função de notável im portância no cenário educacional. Nesse contexto, a crescente demanda por proficiência em idiomas estrangeiros somada a grande popularização do uso de smartphones propiciou o surgimento de aplicativos focados no ensino de línguas. Contudo, por diversos motivos, algumas aplicações ainda se deparam com necessidade de aperfeiçoamento. Diante desse problema, este estudo propõe criar um aplicativo dedicado ao ensino ...
É irrefutável que o avanço da tecnologia digital desempenha uma função de notável im portância no cenário educacional. Nesse contexto, a crescente demanda por proficiência em idiomas estrangeiros somada a grande popularização do uso de smartphones propiciou o surgimento de aplicativos focados no ensino de línguas. Contudo, por diversos motivos, algumas aplicações ainda se deparam com necessidade de aperfeiçoamento. Diante desse problema, este estudo propõe criar um aplicativo dedicado ao ensino da língua francesa que potencialize a experiência do usuário, aplicando abordagens que atendam as diretri zes de ensino de uma língua estrangeira e que apresente uma jogabilidade ímpar. ...
Abstract
It is irrefutable that the advancement of digital technology plays a role of notable impor tance in the educational scenario. In this context, the growing demand for proficiency in foreign languages, combined with the widespread use of smartphones, has led to the emergence of applications focused on language teaching. However, for various reasons, some applications are still in need of improvement. Faced with this problem, this study proposes to create an application dedicated to teaching the F ...
It is irrefutable that the advancement of digital technology plays a role of notable impor tance in the educational scenario. In this context, the growing demand for proficiency in foreign languages, combined with the widespread use of smartphones, has led to the emergence of applications focused on language teaching. However, for various reasons, some applications are still in need of improvement. Faced with this problem, this study proposes to create an application dedicated to teaching the French language that enhance the user experience, applying approaches that meet the guidelines for teaching a foreign language and that present unique gameplay. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Informática. Curso de Ciência da Computação: Ênfase em Ciência da Computação: Bacharelado.
Collections
This item is licensed under a Creative Commons License