A rede geográfica como método de análise da atividade turística
View/ Open
Date
2014Type
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O objetivo principal deste artigo foi propor um sistema de análise da atividade turística, alicerçado nas dimensões organizacional, temporal e espacial das redes geográficas. Metodologicamente foi empregue uma análise bibliográfica, que destacou o entendimento de rede na ciência geográfica e a rede como estrutura organizacional para a atividade turística. Considerando que o turismo cria redes de dimensões materiais e imateriais envolvendo diversos segmentos, a estrutura da rede geográfica ofere ...
O objetivo principal deste artigo foi propor um sistema de análise da atividade turística, alicerçado nas dimensões organizacional, temporal e espacial das redes geográficas. Metodologicamente foi empregue uma análise bibliográfica, que destacou o entendimento de rede na ciência geográfica e a rede como estrutura organizacional para a atividade turística. Considerando que o turismo cria redes de dimensões materiais e imateriais envolvendo diversos segmentos, a estrutura da rede geográfica oferece um entendimento relacional e integrado dos principais elementos que compõe a rede do setor turístico, contribuindo, desta forma, para um planejamento mais eficiente das atividades turísticas. ...
Abstract
The main aim of this article was to propose a system of analysis for tourist activities based on organizational, temporal and spatial dimensions of geographical networks. Methodologically, a bibliographical analysis was employed. It highlighted the understanding of networks in geographical science and networks as organizational structures for tourist activities. Whereas tourism creates networks of material and immaterial dimensions which involve different segments, geographical network structur ...
The main aim of this article was to propose a system of analysis for tourist activities based on organizational, temporal and spatial dimensions of geographical networks. Methodologically, a bibliographical analysis was employed. It highlighted the understanding of networks in geographical science and networks as organizational structures for tourist activities. Whereas tourism creates networks of material and immaterial dimensions which involve different segments, geographical network structures provide a relational and integrated understanding of the main elements that constitute the network of the tourist sector contributing in this sense to a more efficient planning of tourist activities. ...
In
Revista turismo & desenvolvimento. Aveiro, Portugal. Vol. 02, n. 21-22 (jan./dez. 2014), p. 307-316
Source
Foreign
Collections
-
Journal Articles (40281)Applied and Social Sciences (4125)
This item is licensed under a Creative Commons License