Recontando o contado : usos de narrativas tradicionais em sala de aula
View/ Open
Date
2023Author
Advisor
Academic level
Graduation
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O presente trabalho busca analisar as formas as quais os contos orais tradicionais africanos (do Mali) podem ser usados, em sua integralidade, em sala de aula para ensinar a história do Mali. Para tal, buscamos analisar como funcionam as oralidades e narrativas africanas tradicionais. Ao mesmo tempo, buscamos ver como funcionam as oralidades e narrativas na sala de aula. Analisa-se o Épico de Sundiata buscando ver quais os conhecimentos que se transmite. Por fim, busca-se uma proposta de como u ...
O presente trabalho busca analisar as formas as quais os contos orais tradicionais africanos (do Mali) podem ser usados, em sua integralidade, em sala de aula para ensinar a história do Mali. Para tal, buscamos analisar como funcionam as oralidades e narrativas africanas tradicionais. Ao mesmo tempo, buscamos ver como funcionam as oralidades e narrativas na sala de aula. Analisa-se o Épico de Sundiata buscando ver quais os conhecimentos que se transmite. Por fim, busca-se uma proposta de como utilizar o conto (Épico de Sundiata) mantendo a oralidade e respeitando as particularidades. ...
Abstract
The present work analyses the ways in which the African traditional oral tales (of Mali) may be used, in its fullness, in the classroom to teach the history of Mali. As such, we searched and analyzed the ways on which the narratives and speech function in traditional African systems. At the same time, we searched and analyzed the ways on which the narratives and speech function in modern classrooms. We analyzed the Sundiata Epic seeking to understand the knowledge it transmits. At last, we have ...
The present work analyses the ways in which the African traditional oral tales (of Mali) may be used, in its fullness, in the classroom to teach the history of Mali. As such, we searched and analyzed the ways on which the narratives and speech function in traditional African systems. At the same time, we searched and analyzed the ways on which the narratives and speech function in modern classrooms. We analyzed the Sundiata Epic seeking to understand the knowledge it transmits. At last, we have searched to make a proposal on ways to utilize the tale (Epic of Sundiata) maintaining it’s oral aspect as well as respecting its particularities. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Instituto de Filosofia e Ciências Humanas. Curso de História: Licenciatura.
Collections
This item is licensed under a Creative Commons License