Projeto de identidade visual para emergentes do campo da música
View/ Open
Date
2023Author
Advisor
Academic level
Graduation
Subject
Abstract in Portuguese (Brasil)
O mercado musical encontra-se dominado pelos meios digitais, saturados de competição e que precarizam cada vez mais a situação de artistas independentes que buscam a sobrevivência nesse ofício. Esse projeto busca meios de reforçar o diálogo entre a música e o design, na esperança de que seja possível ajudar profissionais emergentes a destacarem seus projetos, driblando o competitivo e saturado espaço digital. Utilizando conhecimentos da área de design como criação de identidade visual, gestão d ...
O mercado musical encontra-se dominado pelos meios digitais, saturados de competição e que precarizam cada vez mais a situação de artistas independentes que buscam a sobrevivência nesse ofício. Esse projeto busca meios de reforçar o diálogo entre a música e o design, na esperança de que seja possível ajudar profissionais emergentes a destacarem seus projetos, driblando o competitivo e saturado espaço digital. Utilizando conhecimentos da área de design como criação de identidade visual, gestão de marcas, marketing digital e design estratégico, juntando isso à estudos sobre análise musical, o resultado final será um projeto de identidade visual com uma abordagem específica para o campo da música. ...
Abstract
The music market is currently being dominated by digital formats which find themselves saturated with competition. This results in the precarization of conditions for independent music artists who look to make a living out of their songs. This project seeks ways to enforce the dialogue between design and music, in hopes to find possibilities to help these professionals by highlighting their works and dodging the competitive digital market. Making use of areas of knowledge familiar to designers ...
The music market is currently being dominated by digital formats which find themselves saturated with competition. This results in the precarization of conditions for independent music artists who look to make a living out of their songs. This project seeks ways to enforce the dialogue between design and music, in hopes to find possibilities to help these professionals by highlighting their works and dodging the competitive digital market. Making use of areas of knowledge familiar to designers such as visual identity, branding, digital marketing and strategic design, and then unifying it with studies about the aesthetic analysis of music, the final result is a visual identity project with a specific approach for the field of music. ...
Institution
Universidade Federal do Rio Grande do Sul. Faculdade de Arquitetura. Curso de Design de Produto.
Collections
This item is licensed under a Creative Commons License