Mostrar registro simples

dc.contributor.authorPilger, Caroline Rovedapt_BR
dc.contributor.authorGruszynski, Ana Claudiapt_BR
dc.date.accessioned2023-02-25T03:26:39Zpt_BR
dc.date.issued2020pt_BR
dc.identifier.issn1677-0943pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10183/255066pt_BR
dc.description.abstractO estudo analisa o reposicionamento da revista Donna, publicação que circula com o jornal Zero Hora (Grupo RBS). Tem como objeto empírico de análise cinco anúncios impressos, a peça audiovisual “Já conhece a Cecília?” e a edição em que a mudança é implementada (13/5/17). A análise tem como objetivo averiguar como os textos presentes nas peças acionam a construção de uma imagem da publicação que está associada ao reconhecimento da diversidade das identidades femininas.pt_BR
dc.description.abstractThe study evaluates the repositioning of Donna’s magazine, a feminine oriented multiplatform brand from “Grupo RBS”, which is distributed as part of Zero Hora newspaper. It analyses five printed advertisements, the play “Já conhece a Cecília?”, and the edition in which the change was implemented (13-May-2017). The objective of the analyses is to assess how the message of the selected content constructs the image of a publication that is associated with, and recognizes, the diversity of feminine identities. It can be observed that the studied material show Donna’s effort to be recognized as a contemporary magazine, employing discourses and themes that are close to the feminism, seeking to represent diverse and marginal feminine identities, so far unfeasible by regular publications. However, it also displays a poor and shallow representation of the covered subjects, with a market-oriented, individualist, restricted and elitist representation of diversity, which can be constructed as a “market feminism”.en
dc.format.mimetypeapplication/pdfpt_BR
dc.language.isoporpt_BR
dc.relation.ispartofConexão : comunicação e cultura. Caxias do Sul. Vol. 18, n. 35 (jan./jun. 2019), p. 119-146pt_BR
dc.rightsOpen Accessen
dc.subjectRevista Donnaen
dc.subjectAnálise de conteúdopt_BR
dc.subjectWomen’s diversityen
dc.subjectMulherpt_BR
dc.subjectZero Hora (Jornal). Donnapt_BR
dc.subjectRecognitionen
dc.subjectWomen’s representatitonen
dc.subjectFeminismen
dc.title#SouDonnadeMim e a diversidade feminina em pauta: uma análise da campanha de reposicionamento editorial da revista Donnapt_BR
dc.title.alternative#SouDonnadeMim and feminine diversity on the agenda: an analysis of Donna Magazine’s editorial repositioning campaignen
dc.typeArtigo de periódicopt_BR
dc.identifier.nrb001113326pt_BR
dc.type.originNacionalpt_BR


Thumbnail
   

Este item está licenciado na Creative Commons License

Mostrar registro simples